tisdag 29 juni 2021

Somriga saker


Så kom en midsommar och försvann lika fort.
Härliga dagar har det varit och solen lyser och värmer våra dagar.

Midsommar har vi ju alltid öppet i butiken och sen var det midsommarmys hos vänner på kvällen.
Sen blev det faktiskt jobb igen redan på midsommardagen så jag var allt trött när kvällen kom.
Men en otroligt lyckad lördag med superfina inköp till butiken blev det.

Här på uteplatsen i min nya lilla hörna är det gott att vara.
Det blev så bra med bambumöblerna från Tine K också...
Jag är helnöjd.

Väggdekorationen i palmblad finns i butiken igen efter lång väntan.
Den ger så härlig känsla...lite som att vara utomlands...😍


Sommar innebär ju att lyssna på sommarpratarna i P1.
I söndes stod jag i köket en stund och satte flädersaft och lyssnade på Niklas Strömstedt...
För mig ger det sån sommarkänsla av just sådant här.
Att pyssla med något man bara kan göra på sommaren och så samtidigt ha en sommarpratare på radion.

Bad, trädgårdsarbete och kalas hanns också med på söndagen och sen var det måndag igen och fullt ös med allt vi håller på med.



Igår höll jag på i antiken halva dagen med allt nytt fint gammalt som ska ut dit.
Möblerade om och ställde fram fint.
Fyllde vaser med blommor och bara gjorde sommarfint där ute.

Sen var det hektiskt med blommorna efter att bilen med snitt och krukväxter kommit.

Ja, så ser dagarna ut...
Vi har fullt upp och det är så roligt!

På återseende.

Kram Mariette
💗

Inga kommentarer: