måndag 22 mars 2021

Hej!


Vart tar dagarna vägen...
Jag vet inte riktigt jag...

Helgen har jag försökt tillbringa utomhus så mycket som möjligt efter jobbet.
Nu är det mycket man vill hinna i sin trädgård och det var ju helt ljuvligt väder igår...

På lördags eftermiddagen satte jag igång att högtryckstvätta uteplattan.
Det var grått och tidigare på dagen var det flera som tyckte att det nästan kändes som snö i luften...
Men när man stod där och jobbade, alltså hur skönt..?!
Underbart!
Alldeles vindstilla i det grå och fåglarna kvittrade och fåglarna nere på dammen de tyckte nog jag var lite irriterande med högtryckstvätten...haha...men de stannade kvar.
De håller ju till på vår gräsmatta nu.
Ett riktigt vårtecken när de kommer.
Kanadagäss och Grågäss.
Stiliga fågelpar.

Helt plötsligt kommer dock tre stycken flygande och flaxande i full fart och sladdar ut på vattnet...
För,
efter kom visst en katt som jagade dem i full karriär...😌
Och det var vår gamla katt.
Har faktiskt aldrig sett henne jaga de stora fåglarna förut men det är så klart för att skrämmas...
De är bra mycket större än henne i alla fall.
Men det blev fart och liv i luckan på gräsmattan kan jag säga))😌


I slutet av förra veckan kom det hem så fina sjalar och smycken.
Denna leo mönstrade i rosa/turkos har så härliga färger!



Nya favoriter till örhänge har jag också fått.😍
Det är sjöstjärnorna jag har på mig här ovan.
Vårnyheter de också.







Myyycket nyheter som sagt så kika gärna in i nätbutiken.😍

När det gäller vackert till trädgården så har det också vällt in härligheter.


Vi har bla fått hem regnmätare, hängande dekorationer till trädgården, rostiga blommor med silverkulor att sticka i marken osv.

Dessa är så fina!
Blommorna med silverkula i mitten.


Jag hade en kund som sade att i hennes trädgård hade hon en blåmes som älskade att spegla sig i den silverkulan hon hade i trädgården så hon köpte en sådan här blomma med silverkula också...(till sin lilla fina Blåmes att spegla sig i också....😉)




Vindsnurra/dekoration med glaskristaller.
Finns i olika färger.


Klot att lägga på marken eller i en rabatt eller kruka...
Så fina!

Älskar rostiga detaljer till trädgården.




Vindsnurra änglavingar med kristall.

Alltså hänger ni med i att det är påsk nästa vecka?!
Jag fattar det knappt...(bättre när påsken är senare tycker jag men det får man ju knappast välja...😃)

Igår gjorde jag rabarberpaj igen till söndagsfikat (nu är rabarbern slut från frysen...har blivit rabarberkaka eller rabarberpaj tre veckor på raken nu...😉) och det receptet ska jag lägga in här också.

Hoppas imorgon.😊


Hoppas ni mår väl och är friska och krya.

Kram Mariette

Inga kommentarer: