torsdag 4 mars 2021

En vårkrans dag.


Idag binder jag vårkransar för fullt.💛
Det började med en beställning från en kund och sen efter den fick jag feeling och fortsatte och då visade det ju sig att fler var sugna på något vårigt till dörren och kransarna började rulla iväg...
Roligt!

Idag skiner äntligen solen också även om det är kallt men pensèer fylls på i fler och fler färger och vi är nog ivriga för efterfrågan hos odlarna är stor så de hinner knappt bli klara i den takt vi vill ha ut dem till butikerna och sedan förstås kunderna...
Varför, det? Jo det har varit lite för lite sol för att de ska hinna slå ut i samma takt som vi vill köpa.


Nu finns det så många fina narcisser också...
Älskar narcisser.
Så härligt att plantera i en skål och ha inomhus också.
Det ska jag nog göra inför helgen, fylla min gula spillkum med vårlökar.
Vackert!💛


Denna snygga rostiga tupp finns i både butik och webshop nu.



Idag gör jag kransar i olika storlekar.

Just dessa här är lite större kransar.





Bara ett litet smakprov.

OBS, detta med kransar är lite knepigt...
De tar tid att göra och man vet aldrig hur många som kommer och köper så just nu när jag gör vårkransar..ja det kan finnas att välja av i butiken och det kan också vara i princip slut.
Så vill man vara säker på att det ska finnas om man gör en utflykt eller liknande, förbeställ gärna.
💛


Kram från mig.

Inga kommentarer: