fredag 5 mars 2021

Fredagsfeeling.


Hej!

Inatt var det riktigt kallt här hos oss men oj vad vårkänslorna spritter nu bland oss ändå...
All våra fina vår och påskinredning säljer galet bra och idag är det mycket tulpaner och lökväxter som också försvinner ut genom dörren.
Vi har vårfeeling!😍
Så roligt också att så många tar sig en tur till oss i dessa märkliga tider vi befinner oss i.
Det betyder ju faktiskt allt...
Att ni kommer och handlar och uppskattar det vi gör.
Vi har ju även haft så mycket beställningar i nätbutiken sista tiden, ja vi har haft så mycket att packa och skicka att jag har fått tacka nej till andra roliga små grejer som kommit som förfrågningar, helt enkelt för att jag känt att jag inte hinner/orkar just nu.
Jobbet går ju först.
Men så roligt att bli tillfrågad.

En del vårpynt har sålt slut denna veckan men jag har beställt hem mer.
Lite nyheter och vissa storsäljare.
Vissa saker är dock helt slut även hos leverantörer.


Jag är väldigt förtjust i de rustika spillkums som finns i olika färger.
Visst är det fint att fylla en sådan här skål med lökar...
Denna kommer jag att bära med mig hemma denna helg till alla rum jag är extra länge i.
Ljuvligt, ljuvligt!

I mitten satte jag Bunny modell liten.
Den blev söt där.😍


Vi har nu fått hem Skyddsänglarna från Majas Cottage.
Det är söta änglar i matt vit keramik som är symboliskt fina att ge till någon man tycker extra mycket om...
Ibland kan en liten sak som detta betyda så mycket.

Symboliken blir så talande och så stor och fin.


Varje ängel har denna text;
"Längs livets väg
 går din skyddsängel bredvid dig
 i varje steg & andetag
 för trygghet värme 
& oändligt ljus"

Så fint.💓


Så blev det helg och det innebär ju extra god mat och mys. Eller hur?!
Om du är intresserad av att veta vad jag ska laga för mat😉😂 så blir det detta på menyn; 
imorgon tänkte jag laga "frasig pankopanerad kycklingfilè, kålsallad, majonäs smaksatt med paprikapulver" och till det blir det sötpotatis pommes, (som vi älskar.)
På söndag blir det gryta och så kanske man bakar något gott.😍
Kanske en rabarberpaj med rabarber från förra sommaren...
Det får det nog bli.😉😍

Visst är det extra trevligt att planera helgmaten.😊

Sen har jag äntligen hittat en ny serie på Netflix som jag fastnat för. Har börjat på flera olika serier sista veckan men ingen som jag tycker känns så där hundra, det blir istället lite så att man tappar koncentrationen och plockar upp telefonen...haha...😃

Men nu, har jag fastnat i "Marcella" på Netflix.
En brittisk serie om en polis som jagar en seriemördare och samtidigt separera från sin man, ej frivilligt.
Spännande. Älskar bra brittiska serier, de kan vara riktigt läskiga...

Kram och en härlig helg önskar jag er!

💛

Inga kommentarer: