lördag 6 juni 2020

Veckan...


Så blev det nationaldag och regnet står som spön i backen.
 
Himla tur att vi fått hem nya regnmätare då...haha...
Igår eftermiddag plockade jag upp två nya modeller och den ena ligger nu också i nätbutiken.
 
Det är denna med den fina gröna glaskulan.
 
Dessa är verkligen uppskattade både som presenter eller till sig själv för att man vill ha en snygg regnmätare helt enkelt.
 

 
Det har verkligen varit full ös hela vecka med så mycket att göra med både det ena och det andra.
Nya leveranser som ska packas upp och prismärkas, jordgubbssäsongen är igång, sommarblomssäsongen är i sin fulla fart och gåvo och presenttiderna med avslutningar och firande av alla de slag har också sin tid nu.
 
Roligt! Superroligt! Och jag är sååå tacksam för alla som handlar och tar sin väg till butiken.
Tacksam för alla fina kommentarer också om vilken fin butik det är och liknande.
Det värmer när man jobbar och sliter och lägger ner sin själ ska ni veta.
 
Imorgon ska det dock bli skönt med en dag hemma.
Vi har så mycket att ordna med inför studenten.
Puh, det känns overkligt faktiskt...
Ska det lösa sig...
Men det måste det ju.
Det blir nog bra.
Kontroll människan i mig får andas djupt...
 
Jag är ju tack och lov inte ensam om att ordna kalaset...
Och nästa vecka är även en intensiv jobbvecka men där måste jag backa lite och ta mig tid för min student.
Livet går inte i repris.
 
Nästa vecka kommer vi att ha öppet som vanligt med undantag för fredagen den 12 juni då butiken kommer att stänga klockan 17.
 
 
Vi har fått påfyllning av dessa galet fina kulor...

 
Rustika vaser är som skulpturer tycker jag.
Så fina i sin enkelhet.
 
 
Denna nya fina med en känsla av vintage heter "Mynta".
 

 
Jösses vad vi sålt jordgubbar sen vi började få hem det denna veckan.
Och de är så söta och goda.
 


 Här på den nya blå keramiken som packades upp häromdagen.
Somrigt eller hur...
 
 
Hoppas ni får en riktigt skön helg.
 
Kram

Inga kommentarer: