lördag 27 juni 2020

När man kan frossa i blommor, och finaste porslinet...


Man drunknar nästan i de där pionerna eller hur...

Jag njuter av eldfatet och byter blomster och varierar mig.
När det är helg och man vill "lyxa till det" så tänder jag flytljus också.
Väldigt stämningsfullt.
😍

Jag vet inte vad denna pionen heter men den blommar maffigt just nu och eftersom värmen gör att det blommar över så mycket snabbare så har jag inte dåligt samvete för att knipsa av dessa skönheter och lägga dem på vattenblänk.😃

Eldfatet var en hit att dekorera och göra fint tycker jag som använt det hela tiden sen jag tog hem det.


När jag klippte av blommor av pionen så fanns det gott om knoppar under.
Skönt, så man inte känner att man tar allt vad den har...😇

I min balkonglåda har jag i år planterat i färgerna lime, silver, vitt och rosa.
Hängpetunian ni ser längst fram är en ny sort för i år och den är så läcker i lime/vitt.


Bilderna i detta inlägg knäppte jag av för instagram så det är inte så hög bildkvalitè men de duger också, det behöver inte alltid vara bilder tagna med "stora kameran".


Och på tal om att variera, så fick de där pionerna sällskap sedan av några Flammentanz rosor, som slår ut för fullt nu i värmen på rosenportalen.


På kvällarna efter jobbet tar jag "vattenrundan" och vattnar mina krukor och odlingslådorna.
Skönt att komma ut i sommarvärmen och pyssla lite efter en lång dag inne.


Vi fick hem så fint porslin för några veckor sedan och igår kom det påfyllning.
Jag dukade genast fram det!
Så himla roligt med allt nytt och att ha det sommarfint i butiken.
Framför allt är det också så roligt att hela tiden fixa och greja så det alltid är något nytt som hänt i butiken.


Läckert med ett mönster även när man tittar ner i skålen...
😍


Jag vet inte vad det är med blått men det gör mig svag...
Det andas sommar och känns så fräscht och härligt.
 
Påbörjade detta inlägget tidigare och nu när jag ska publicera det så har jag hunnit fota och lägga in det i nätbutiken också därför kommer lite mer bilder här, (med bättre kvalitè också...)
 
Men i alla fall, visst är det bara såååå fint!
 
Kika gärna in i nätbutiken.
 


 
Porslinskärlek!
 




 
Jösses vad jag är sugen på att åka till havet idag...får väl se om det hinns med efter jobbet idag eller om vädret hinner svänga till dess och bli sämre vilket de ju sagt att det ska göra.
 
Hoppas på det bästa gör jag i alla fall.
 
 
 
Må så gott!
 
Sommarkram!
💙💙💙

Inga kommentarer: