lördag 10 januari 2015

Älskade rosa.


På vårt köksbord denna lördag...Blåbärsris, ranunkler och gerbera.
Lite rosa och lite vår när det viner runt knuten utanför är inte fel.
De fina ljuslyktorna finns i min nätbutik.
 
 
Hej Hopp denna blåsiga dag!
 
Jag trotsade vinden och gav mig ut på en promenad nu efter jobbet, (hade tänkt springa men neeej, inte när det är stormbyar och annat...). Till min förvåning var det inte så blåsigt ännu, bara tidvis.
Det var tom helt vindstilla emellanåt...Skumt väder...
Som lugnet innan stora stormen eller?
 
Hur som helst.
Nu är det en varm brasa som brinner i kaminen, kaffet är på, jag ska hoppa ur de blöta kläderna och fixa lite här hemma innan det är dags att börja med middagen som denna lördag blir Italiensk fläskfilè (cashew, färsk basilika, ost, grillad paprika mm).
 

 
I huvudet är det mycket Formex nu.
Funderar på alla härliga inköp jag ska göra...
Ganska angenäma tankar faktiskt.
 
För min del kommer jag att gå på mässan på fredagen (ev en snabbis på lördagen också!).
 
 
Kram!

5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Så fint med rosa nu!
Och vilka fina saker du visade i ditt förra inlägg! Älskar ljusstaken!

Kram // AH

Designe sa...

Såå vacker bukett och så din läckra tapet bakom som pricken över i:et att bli glad av! :) God fortsättning ! Kram

Jenny sa...

Vilken härlig bukett! Italiensk fläskfilé låter himla gott, har du något recept eller plockade du bara ihop lite som du tyckte? Här åt vi den med strips och bea, gott det med men ditt lät bättre!

Jenny

Retro blue sa...

What a lovely pictures!
Greetings from France;)

Tulipa sa...

Jenny, jag utgick från ett recept. Och det var jättegott! Roligt att variera sig lite.