söndag 2 november 2014

Tiden med längtan och förväntan

 
Hej!
 
Nej jag har inte tänt första ljuset i adventsljusstaken ännu (!!), men jag har lagt in denna i nätbutiken idag.
Det kliar verkligen i fingrarna för allt som är advent och mys inför det nu.
 
Det är ju faktiskt så att det är tiden som är innan som är den bästa. Sen vill man ha annat.

 
Idag är det full fart på mig här hemma.
Städat ovan och nedervåning, med allt som det innebär, stortvättar och byter lakan och känner att jag har läget under kontroll, eftersom man helst skulle vilja ha ett städat hus alltid, men så funkar tyvärr inte livet när man jobbar mest jämt.
 
Men att det är härligt när det är snyggt och fint det går inte att förneka.
 
Sen blev det en powerwalk bland löven, får hålla mig till det tills jag mår bättre.
 

 
Förkyld, då är det skönt med stora sjalen om halsen!
 
Nästa vecka kommer det ut ett reportage i Hemmets Veckotidning som gjordes här nere vid uthuset för två år sedan. Tog sin lilla tid det.
Samma reportage publicerades dock i en norsk tidning förra året inför julen och det ska bli kul och se om de valt samma bilder.
 
 
 
Adventsljusstaken finns i nätbutiken liksom de glittriga glammiga stjärnorna från House Doctor.
 

En krans jag gjorde i veckan.
Statyn från Olsson & Jensen är bara magnifik!
 
Nu ska jag ta det lugnt. Ikväll kommer jag att kunna börja på den efterlängtade nya Kepler boken. Den har legat som en bomb där på bordet i en vecka nu i väntan på att jag skulle läsa ut en annan superspännande bok av Val McDermid.
 
Men den som väntar på något gott...
 
Kram!


3 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Å! Vad jag med längtar .. Advent en härlig tid ! Så fint du fixar dom alltid .. Mötet hos dig finns i mitt minne .. Riktigt kul !
Var rädd om dig !
Kram Jeanette

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin start på veckan!
Varma kramar Raina

Sissel sa...

Hei, lurer på hvilke blader du har brukt i den store kransen ved bysten?
Mvh Sissel