lördag 8 november 2014

Dagarna i november...


 
Visst är det vackert när amaryllisarnas tid är här...
 
 
Hej!
 
Lördag och dagen som bara försvann!
 
Galet mycket i butiken, kom hem sent (det är ju förstås trevligt när man inte kan stänga butiken när man ska stänga för det kommer folk hela tiden...)
Sen en joggingrunda för att få in lördagsfeelingen förstås och sen skulle jag fotat en hel hög med saker till nätbutiken men vem lurade jag då mer än mig själv för nu fanns det inget ljus kvar att fota i.
 
Det måste var det sämsta med denna tiden att ljuset inte räcker till för dagen.
 

 
Något som kommer i nätbutiken imorgon är bla dessa underbara julgranskulorna från Tine K Home.
 
 
Imorgon ska jag förutom att fotografera bla också provbaka en ny kaka jag funderar på att ha på mina pysselkurser inför advent i butiken...som ju närmar sig med stormsteg.
Nästa söndag ska jag åka och köpa in material! (kul!)
 
Ikväll firar vi far här i huset som drar iväg imorgon,- och imorgon firar jag förstås min egen pappa, vaktmästaren på Tulipa (haha..), en nog så viktig ingrediens i butikslivet eftersom han sköter sådant som också måste hinnas med OCH hjälper mig att bära alla tunga möbler!
 
Trevlig kväll!
 
Kram Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för fin blogg!
Du visade tidigare en glasstjärna, House Doctor, men kan inte hitta den i din nätbutik. Slut?

Tulipa sa...

Hej!

Tack!
Ja den är tyvärr slut och kommer inte in igen.

Med vänlig hälsning Mariette