torsdag 13 november 2014

Frisyr, takkrona och torsdagshej!

 
Klassiska frisyrer och håruppsättningar är mina absoluta favoriter och det är jag och min stil.
Som tex denna håruppsättningen jag fick igår när jag varit på Salong Fina.
Gillar.
Får se om jag kan göra något liknande själv hemma...
 
 
Hej där!
 
Halv fem och det är kolmörkt ute så det känns redan som kväll.
Dagarna försvinner lite i allt mörker det går inte att förneka.
Men snart får man tända alla ljus och adventsljusstakar och då blir det så mysigt!

 
Igår hos frisören fick jag en mörkare botten och sen två olika slingor.
Ljusa och lite mörkare.
 
Så nu är jag vinterberedd))!
Fast inte så mörk som när jag färgar det mörkt på riktigt!
Något mittemellan blev det denna gången.
 
 
Idag har jag bla gjort begravning, fotograferat på Konsum (!), och lite annat...
 
 
Mästerverken till takkronor från Olsson & Jensen finns nu i butiken och nätbutiken.
 
De är sagolikt fina och efterlängtade.
 
Kram från mig!

2 kommentarer:

M.E. and Me sa...

Håret ditt ble veldig fint :)

Du, kan du si noe om hvor tung denne vakre lysekronen er? Den ville passe veldig fint i vårt conservatory, men vi kan dessverre ikke henge noen altfor tung lampe i taket der...

Riktig god helg og takk for en vakker og inspirerende blogg. Jeg titter innom hver dag her fra England.

Anne

Tulipa sa...

Hej Anne!

Jag vet dessvärre inte hur tung den är men den är absolut inte jättetung. Den är ju gjord av träkulor så den blir inte sååå tung som den kanske ser ut...
Inte bästa svaret...men...men...
Lampan är verkligen otroligt fin!

Kul att du läser bloggen och från härliga England!

Med vänlig hälsning Mariette