fredag 7 mars 2014

Våren flyttar in

 
God morgon Fredag!
 
Vårglädje är det idag!
Jag har massor av energi och saker jag ska ta itu med (ja annat var det igår kväll, trött som bara den, min energi tar också slut tro mig...).
 
Hemma hos oss håller våren så sakteliga på att flytta in.
Fjädrar är en riktig storfavorit just nu ihop med söta små blommor, rankor, kvistar och ägg...
 
Jag har en förkärlek för att nypa lite utav vår stora hundra år gamla murgröna som växer på huset och vira runt allt från krukor till exempelvis reden som skymtar längre ner här i inlägget.
 
Denna helgen ska ju bjuda på fint vårväder så nu har man verkligen siktet inställt på att få njuta av det och även hinna med lite vårstädning i trädgården.
 Just den där trädgården ligger där nu under fjor årets löv och vissna stänglar och ser dyster ut.
De söta vårblommorna som sticker upp behöver befrias!
 
Ska bli härligt att tag i det igen och att man även snart kan börja njuta av uterummet...
 
 

 
På vårt köksbord just nu...
Ett litet rede invirat i murgröna och lagt på Matteus fat.
Perfekt även till påskens dukningar...
Tänk så mycket kul och fint man kan duka med nu i vårtider!
Trädgården har alltid något fint att komplettera med.
 
 
Rede och Marockansk lykta är dagens nyheter i nätbutiken.
 
Glada vårhälsningar från mig!


3 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vackra bilder som alltid!
Önskar dig en underbar fredag o en härlig helg.
Kramar
Jessica

I mitt huvud sa...

Å, vilka härliga bilder!! Och jag hoppas det blir vårväder, som utlovat, i helgen! Trevlig helg!

Anonym sa...

Superfint, bra jobbat:D
Kram Beijan