söndag 9 mars 2014

På matbordet

Glasjusstakar och små minivaser min butik
 
 
Hej på er,
om nu någon befinner sig framför en skärm i detta ljuvliga väder!
 
För wow vilket väder det är idag!!!
Det är så varmt så man skulle kunna ta på bikinin i en varm hörna, helt galet ju!!!
Jag är ute och vårstädar i trädgården för fullt. Klipper ner perenner, räffsar löv, kör skottkärra upp och ner för backen och får grym motion..haha..så tänker jag när jag trädgårdsarbetar förutom att det är så roligt och lyckoframkallande och gott för själen! Alltså bara positivt!
 
 Jag gick in för att dricka ett stort glas vatten och passar då också på att lägga in dessa bilderna från igår.
 
Kunde inte motstå att ta hem av de nya snygga ljusstakarna som jag har i nya skyltningen i butiken.
De är så fina,
 och när solen letar sig in genom fönstret och lyser genom det tjocka glaset på dem blir de extra extra vackra.
 
Så fint att de är i två olika höjder också.
 
 

 Här hade vi en trevlig middag igår och missade faktiskt omröstningen på Melodifestivalen...men vi hörde så klart vem som vann...
Och Sanna har en väldigt vacker låt!
Jag hejade delvis på henne.
 

 
De mullvadslila fjädrarna pryder nu mitt skrivbord och skapar vårstämning.
 
Nej, nu ska jag ut och njuta igen.
 
Kakan till kaffet i solen är nybakt är klar.
Det ska vara gott att leva eller hur?!
 
Kram!

3 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Ja, visst är det bra motion med trädgårdsarbete! Här har det också motionerats med både skottkärra, räfsa och sekatör. Härligt!

Mycket vackra ljusstakar! Och det där tyget i bakgrunden: Man blir så glad av det!

Kram // AH

Lina sa...

Så söta små vaser! Och du, vilket underbart väder! Satt också ute med kaffe o kaka, om än ej en nybakad sådan.

LantlivsAnette sa...

Sååå fint, och vad härligt att du kan greja i trädgården nu, här dröjer det några veckor till..Kraaam Anette