torsdag 13 februari 2014

Vårtecken inne och ute...

 
I vårt fönster i köket...
 
Åh idag snöar det...
 
Ja, man jublar inte precis, men fåglarna kvittrade för fullt i alla fall när man klev utanför dörren nu på morgonen (av chock eller glädje??!! haha...) och snödropparna sticker också upp i vintergrönan vid ingången så nog går vi åt rätt håll även om man längtar mycket nu...
Efter vår, vår, vår.
 
I fönstret i köket mot stora rummet har jag satt ljuvliga stora videkisar och en skimrande fin Buddha som lyser extra mycket när solen letar sig in...
 
Små saker som gör det fint och hemtrevligt.
 
 
Buddhan är också en nyhet i nätbutiken idag.
 
Hoppas ni får en riktigt bra dag!
 
Kanske med någon liten förberedelse inför morgondagens alla hjärtans?
 
Själv måste jag förbereda lite inför lördagens födelsedagskalas...
Vad ska man baka, vad ska man bjuda på.
Varför velar jag alltid?!!
 
Kram Kram!

1 kommentar:

Familjen R sa...

Hej!

Vilken skillnad den kan vara i vårt avlånga land. Utanför min dörr/fönster är det snöstorm vid skrivandets stund. Gräset är täckt av en meter snö och inga fåglar kvittrar här inte. Kanske måste ta och köpa mig nåt vårigt att ha i fönstret och drömma mig bort :)

Trevlig alla hjärtans dag imorogn!