söndag 20 oktober 2013

Ljus och ljusslingor...

 
Idag är det grått och regnigt...
Vilka kontraster det är att som igår vakna till sol och ett vackert frostigt landskap och så dagen efter riktigt mörkt...
 
Jag har dock varit ute och sprungit i regnet.
Det är alltid otroligt skönt att springa i ett lätt regn, - och sen är man full av energi.
 
Om mina planer går i lås ska jag bla hinna baka bullar med saffran idag, huset ska städas och lite förberdelser för diverse saker ska ordnas...
Mitt huvud är fullt av en massa "vill" saker.
 
Dessutom är jag just nu inne i en riktigt bra läsperiod, dvs böcker är så mycket intressantare och mer spännande än TV.
 
Och det är här i sovrummet jag läser...
 
Tänder ljus, bullar upp med kuddar bakom ryggen och så tänder jag förstås den fina iris lights slingan, som jag vill tipsa er om att vi fått rejäl påfyllning av i vitt denna veckan.
 


 
Ljusslingan finns i nätbutiken.
 
Nu är det bäst att sätta fart!
 
Ha en fin söndag!
/ Mariette

5 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Jättemysigt ! Ja man får tjuvstartade med lite slingor redan nu ! Härligt att springa !! Nu blir jag med sugen på saffransbullar !! Kram Jeanette

Anneli sa...

Vilka mysiga bilder.
Har länge funderat på den där ljusslingan, men har inte fått köpt den ännu.
Den är ju skitsnygg...........

Ha en fin vecka,
Kram Anneli

Vikeskärs hem och ting sa...

Vackert och rogivande :)
Annika

AnnaHelena sa...

Vilken skön känsla du har i sovrummet! Låter härligt att tända ljus och göra det mysigt för en lässtund!

Skönt att springa! Jag tränar och tränar min svårt stukade fot med promenader. I dag kunde jag inte låta bli att testa att springa lite och det gick så bra! Tog det dock försiktigt - är lite rädd om foten efter tre månaders krångel...

Hoppas du hann det du ville i dag! Bullar med saffran - å, vad gott det lät!

Kram // AH

Ekenäsliv sa...

Alltid så fint och alltid så inspirerande bilder hos dig.
Vill-känslan känns så igen. Vill, vill, vill och så vill jag gärna ha lite mer tid därtill...
Kram Anna