söndag 13 oktober 2013

Då kör vi söndag!

 
Träna och må bra...
Instagram. i-phone bild...
 
 
Hej Söndag!
 
Idag är solen långt borta och det är riktigt mysa inne väder som man brukar kalla det...
Tända ljus, läsa min nya superbra bok och komma ikapp lite hemma är mina planer...
 
Men först ska jag ge mig ut på en runda.
Att springa är ju bland det bästa jag vet.
Sen kan man inte göra det alltid och varje dag men eftersom älgjakten drar igång imorgon så tar jag en tur idag också.
Bilden ovan var igår innan jag skulle ut i det strålande höstvädret som var sagolikt... Gyllene löv som for genom luften, solen som silade ner genom lövverken och så stillheten där på vägarna i skogen...
Jag älskar det.
Känner mig som en ny människa efter varje runda.
 
 
Andra planer för dagen är små obetydliga men som ändå ger söndagen lite lyx.
Som en god middag.
Ikväll blir det räkor, aioli, paj med fetaost/skinka och broccoli, bröd, sallad och ett glas vin.
 
Tjing så länge!
Ha en bra dag!
 
Kram

3 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Jag laddar upp inför mitt medelpass på Friskis om en timme. Kör minst tre pass i veckan och själen, kroppen och knoppen får sig en kick av det.

Ha en fin söndag, hos oss skiner solen och naturen strålar av färger, kram Marie

Källeboda lantliv sa...

Ja det gäller att fylla dagarna med rikt innehåll medan man kan ! Träning det bästa som finns ! Massor av lyckohormoner ... Duktiga du ! Kram Jeanette

Mamma C sa...

Finns inget bättre en träning. Är så glad att jag tagit tag i min träning igen.
Kram Mamma C