måndag 3 juni 2013

Lite nytt hemma...

 
Hej på Er!
 
Idag finns det bara ett ord,
 
SOMMARDAG
 
 
Åh så härligt!
Man vill ju bara ha mer av denna underbara värme och stora sol!
Hela långa långa vintern har man längtat och längtat ännu lite till.
 Och så äntligen är den här med syrendoft och skolavslutning runt hörnet.
 
Nu som hänger med mig här på bloggen minns kanske att jag visade ett litet bord förra veckan som vi precis fått hem till butiken och som jag kände skulle bli perfekt som mitt nattduksbord.
 
Och det blev det verkligen.
 
Innan hade jag en vit låda från Granit som nattduksbord men det var inte bästa lösningen faktiskt.
 Men man får ju vänta tills det rätta dyker upp))!
 
Förutom det nya lilla nattduksbordet, som jag är så glad att det har röd fin ovansida och är snurrbart, så har jag även ställt dit något annat nytt idag.
Nämligen den stora svarta urnan.
 
Den "hittade" jag också i min butik! Ute i antiken stod den och jag kom på att den skulle målas svart och få flytta hem till oss.
Blev inte alls dumt...
 


 

 
Att blanda gammalt med modernt och nytt är min melodi.
Kan varken ha bara det ena eller det andra.
 
På dessa bilder syns bla Kartell. Iris Lights, Mimou, Lexington och mix av antikt.
 
 
Just nu håller jag på och gör rabarberglass.
 Får se hur det blir.
 Har inte glömt det där andra kakreceptet som jag skrev igår att ni skulle få, det kommer.
 
Solig kväll på Er!


7 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

I like your style girl! ;-)

Kram kram

EvaB sa...

Så fint med nya bordet! Rabarberglass, mmm, låter gott.
Du kan tro jag är glad för eleganta silverskålen, den pryder sin plats. (Du kan ta dig en titt om du vill.)
Gokväll!

No34 sa...

Den svarta urnan gillade jag verkligen. Kan man ändra innehållet i oändlighet...
Önskar Dig en ny strålande vecka, kram Kate

Källeboda lantliv sa...

Så fint du har det hemma .. Så smakfullt !
Såg din härliga veranda , visst ger den massor av energi ..
Känner detsamma med vår ..
Ja härliga sommar !
Njut !
Kram Jeanette

Bodil sa...

Vilket fint bord, det blev ju perfekt där brevid sängen. Urnan var ju också jättefin, så snyggt!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Jag gillar också att blanda gammalt och nytt, gör det hela mer personligt. Som ditt nya sängbord, jättefint! Och praktiskt dessutom. Urnan blev ju också jättefin - du är duktig på inredning!

Idag ser det också ut att bli en härlig dag. Är så glad att jag har balkongdörr ut från mitt rum här på jobbet - det gäller ju att
njuta av varje solig dag - även jobbardag! :)

kramar
Ann-Britt

susanne sa...

Rabarberglass låter spännande! Berätta hur den blev+ recept om den blev jättegod!