lördag 29 juni 2013

Expressen Loppis & Antikt

Olivia, Eric och jag vårfixar lite hemma...
 
 
Hej Svejs Regniga Lördag!
 
Igår blev jag lite snopen när jag såg att vi var med i ett reportage...
Hade haft mina aningar om att kanske var det den tidningen det skulle vara med i, men när jag såg den på hyllan och gick fram och snabb bläddrade och hittade oss så blev jag lika förvånad som "vanligt".
Alltid en extremt märklig känsla att ta tidningen från hyllan, osedd, och skumma snabbt och så dyker man upp på stora bilder...
Hur blev det denna gången då...
Är jag nöjd...
Hur ser det ut...
 
Tidningen jag pratar om nu är Expressens bilaga Loppis & Antikt som finns ute 28 juni-4 juli.
 
Dessa bilder togs en dag innan påsk för över ett år sedan.
Men nu finns det ute med mitt antikt ute på gården som ett exempel på loppis/antikt att besöka i sommar.
Bilden på uthuset gör verkligen inte den längan rättvisa, men en kal vårdag när man inte ens visste att de skulle fota utanför så blev det så.
Hade man kommit idag hade man mötts av blommor utanför, både högt och lågt och en prunkande trädgård på bakgården.
 
Bilden som syns ovan på mig och barnen är en av mina favoritbilder där vi vårplanterar med Teheran tavlan, (tyg Svenskt Tenn), i bakgrunden.
 

 
Till vintern har jag ett annat reportage att se fram emot i tryck som duktiga Lotta med bloggen Fyra Årstider fotat.
Det är ett pyssel/inspirationsreportage från butiken.
 
Detta reportage är skrivet av gulliga Cecilia Grender och fotat av begåvade Ulla Alderin.
 
Det är häftigt att få vara med i så många reporatge och framförallt att få möta alla dessa begåvade människor som gör dem.
 
Tack till Er!
 
Ha en go lördag så ses vi!
Kram!


3 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Vad roligt med ett reportage och vilken bra reklam för er fina butik. Ska hålla utkik efter tidningen nästa gång jag handlar.

Ta hand om dig och njut av sköna sommardagar!

Kram Lotta

LOPPISLIV sa...

Reportaget ser jättefint ut, grattis till det :-) Måste nog ut och köpa tidningen idag :-))

Ha en fin söndag!!
Kramen Paula

Källeboda lantliv sa...

Grattis ! Visst känner man sig stolt ! Då måste jag köpa tidningen .. Kram Jeanette