torsdag 1 mars 2012

På skidor

En snöig men mycket mysig måndag på skidor...

Hej Svejs!

Hoppas ni har det bra!
Tänk nu har vi vänt blad i almanackan till mars!
Visst känns det bra!!!

Nu har vi kommit hem från vår lilla skidsemester!
Tusen tusen tack för era tips på vad man ska besöka när man är där i krokarna! Det ska jag spara till nästa gång det bär uppåt! För hjälp vad Dalarna är vackert... Jag älskar den miljön...fäbodarna, husen, naturen...bara så magiskt vackert.
Skulle absolut kunna bo där!

Vi har haft det toppenbra!
Men alla semestrar tar ju slut och detta var endast fyra dagar, det är svårt att vara ledig längre.
 Dessa bilder äer fotade med min lilla kamera så det är ingen bättre kvalitet, men ska man åka runt med en kamera i fickan så funkar det inte med systemkamera!
 På toppen.

Tänk att jag som  varit så rädd för skidåkning och totalvägrat nu faktiskt kan...
Ja, inget proffs men det blir ju bättre och bättre och svänger mig nerför backen gör jag ju. Det gäller att våga och ha attityd och lite rejäl fart...(som jag fått höra av min "coach" när jag stått vid branten och sagt jag vågar inte...*haha, eller rättare sagt hjälp*..)
Så det finns hopp för alla, det kan inte nog poängteras, för jag antar att jag inte varit den enda som blivit tjatad på men inte vågat...
Men nu så!
 Stolt ska man få vara ibland eller hur?!
 Olivia i snöyran...
En riktigt mysig dag att ta sig nerför backen...De soliga dagarna var magiska också, men automatiskt mer folk i backen också!

(Kändisspotting; Måns Möller med barn...)

Nu är det förstås en massa att ta tag i när man varit borta.
Bäst att jobba på!

KRAM!

3 kommentarer:

Norregård sa...

Åhh, vad härligt Mariette:)
Även om mitt inlägg handlar om sommarlängtan idag...

Vi åker till Trysil v.12 & hoppas på mycket härlig vårskidåkning:)
Kram

G:a Affären sa...

Härligt att ni haft en skön skidsemester även om det blev få dagar . Och Mariette, du är så välkommen att bo i Dalarna, det skulle vara fantastiskt att ha dig och din butik här någonstans! Man kan ju alltid önska....
Ha det gott i vårsolen,
/Cia

Rut och Signe sa...

Åh, ser fint ut! Japp, vi åker på torsdag i nästa vecka tillsammans med fyra goda vänner. Barnen är vuxna och utflugna ur boet så i år blir det kompisåkning för vår del.

Ha det gott, Marie