tisdag 25 april 2017

En favoritpasta med grillad kyckling


Kan ni förstå att det är maj på måndag...
Vädermässigt är det mycket svårt att fatta det i år...
Men man får härda ut och ta vara på de små ljusglimtarna och ibland känner man våren och hoppet om värmen.
Idag fick vi vakna till sooool....Härligt!

Jag älskar pasta och här kommer ett av mina favvorecept som jag passade på att göra i lördes.

Hoppas det ska smaka.

1 grillad kyckling
1 paket bacon
1 stor näve ruccola sallad
1 klyfta vitlök
ca 3 dl grädde
ca 2 msk koncentrerad flytande kycklingbuljong
1 tsk paprikapulver
salt och peppar efter smak (var försiktig med saltet då det redan är smak av det i baconet!)
ca 1 dl creme fraiche
ca 1 dl vatten

Färsk pasta
Cocktailtomater att strö över 

Ta loss kycklingköttet och skär i mindre bitar. Fräs strimlad bacon och när det börjar få lagom fin färg tillsätt kycklingen. Pressa ner en klyfta vitlök och rör runt och bryn en liten stund. 
Häll över grädde, creme fraiche, buljong och vatten.
Låt koka ihop ca 5 minuter. Krydda och smaka av.
Ev mera vätska till såsen...(allt är ju lite på känn när det gäller såser...)
När såsen är klar och pastan kokat klart så strö över ruccolan och blanda ihop.

Servera cocktailtomater och gärna vitlöksbröd vid sidan om.

Smaklig måltid!

2 kommentarer:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Det ska jag testa på fredag! Tack för tipset. Ha en fin dag. Kramar från mig.

Tulipa sa...

Härligt! Det tycker jag att du ska))

Ha en fin dag du med!

Kram Mariette