onsdag 18 september 2024

Nya färger på ponchotröjorna


Hurra för den vackra hösten när den är som nu.
Skimrande, snäll, gyllene och färgstark i solen.

Idag när jag körde till jobbet så stod plötsligt, efter en kurva, en älg på vägen.
Jag trodde först jag såg i syne för det var motljus och de är ju så himla stora att det nästan blir lite overkligt...
Men visst...där stod den.
Skogens konung och hälsade Godmorgon
 och sen visste den inte åt vilket håll den skulle dra sig så det blev en stunds förvirring och jag hann titta på den innan den vek in bland träden.
När man ser en älg nära inpå så blir det alltid en extra påminnelse om att detta djur vill man inte krocka med! De är gigantiska! Och jag blir alltid påmind om den gången jag gjorde det.
Krockade med en älg...
Och att jag tänkte då när det smällde att nu dör jag...
Total sorg minns jag att jag kände.

Men det gick ju bra för oss, tack och lov.


Ja man ska ha sån respekt för vad man helt plötsligt kan krocka med,
 speciellt när det är kolmörka landsvägar på vintern genom skog och åkrar.
De är där...ute i mörkret, redo att när som helst korsa vägen.

Men nog om älgar...


Nya färger på ponchotröjorna har kommit hem.








De nya höstfärgerna är;
MÖRKBRUN
GRÅ
KAMEL




Så snygga!

Önskar dig en fin dag!
💚

Inga kommentarer: