söndag 22 september 2024

Äppelmos med kanel


Jag testade att göra äppelmos med kanel...Ett recept jag hittade på nätet (men minns ej var...)
Supergod att ha på gröten tycker jag och kanelsmaken ger mig nästan lite julkänsla...😋

Jag tillhör de som tycker gröt är så gott!😍
Och min man tycker det är ett straff att behöva äta gröt.😂
(så han slipper!😊)

Receptet har ni här.


 Äppelmos med kanel

1 kg äpplen
2 dl rårörsocker
3 tsk malen kanel
3 krm vaniljpulver

Tvätta äpplena noga. Tärna dem i mindre bitar och ta bort kärnhuset. Skalet ska vara kvar.
Lägg dem i en kastrull.
 Fyll med vatten tills hälften av äpplena täcks. 
Ha i kanel och rårörsocker.
Låt småputtra i ca 25 minuter, äpplena ska vara helt mjuka.

Ha i vaniljpulvret och blanda runt. 
Häll allt i en blender och mixa tills du har äppelmos.
Häll upp i väl rengjorda glasburkar.
Låt svalna innan du stänger dem helt och ställer kallt.




🍎🍎🍎🍎🍎

Inga kommentarer: