onsdag 18 januari 2023

Vårinspirerad dekoration!


Onsdag och solen bjuder oss på sitt ljusa ansikte idag.
Alltså det är såååå välkommet!

Hörde på radion igår att januari i år varit väldigt solfattig och det har nog inte undgått många...
Så ljusa dagar tas tacksamt emot.💛


Något som lyser som vårens solar i min butik just nu är urnorna jag har fyllda med forsythia i fång.
Det är så vackert att vila ögonen mot och få fyllas av den glada fina soliga färgen.

Hemma har jag denna citron kanna med lite forsythia i...😍
Inte lika maffigt som fången i butiken men vårfint på soffbordet ändå.
Jag gillar hur det blänker ihop med min mässing.😊

Citron kannan är en glad vårfavorit och när jag inte har den i köket så får den agera vas på soffbordet.
Egentligen är ju denna keramik inte till för att hälla vatten direkt i...man måste ha något under då för att skydda underlaget men jag testar försiktigt här hemma nu medveten om detta och den har funkat toppen hittills att ha som vas också.

För visst är den en vitamininjektion med sitt citronmotiv och vårens kvistar i....😃

Underbar tycker jag!




Är det påsk redan fick jag frågan hemma när den fina kaninen med paraply hamnade på bordet...

Neeej....😂😇
Detta är inte påskpynt!
Detta är vårinspirerad dekoration!
Vissa väljer att ha sina fina figurer framme året om och vissa tar fram dem när julen städas bort och vi går mot knoppande tider...


I eftermiddag ska jag ägna mig åt mera vårbeställningar till butiken...
Vi har ju fått hem vårnytt två veckor på rad här nu och fler beställningar ligger lagda hos leverantörer och fler jobbas på!

Det är en skattjakt att välja ut till sin butik och hitta det där lilla extra...


Dessa fina förstoringsglas är snygga och praktiska!
Passar på en fin bok som inredningsdetalj likväl som på skrivbordet/kontoret för mer praktiska orsaker.😊


Nu ska jag avsluta en order hos en leverantör som jag började på för ett par veckor sedan, filade vidare på igår och sedan aldrig kom till skott att slutföra då tiden rann ifrån mig under eftermiddagen.

Men nu ska jag göra klart så jag kan bocka av den!💚

På återseende,
M
💚

Inga kommentarer: