tisdag 10 januari 2023

Nya tider.


Hej.

Dåligt med uppdateringar...igen...ja jag vet inte...tiden springer iväg och dagarna känns så korta.
Tiden efter jul är alltid en jakt på ljuset känns det som...

Idag har det faktiskt varit lite sol på himlen och ljuset har visat sig.
UNDERBART!
Det känns så hoppfullt med en himmel som glimtar till.

Idag blev det så pass "vårkänslor" att en magnoliakvist fick komma in och hamna i vas.
Här i sällskap med den stilige muskungen...😍


I butiken håller jag fortfarande på med undanröj av julen.
Det tar tid...
Ni anar inte så mycket jobb det är med butik när det ska skiftas från en större säsong till normalt...
Man vill ju så klart också göra det fint och bra så det får ta tid...
En bit i taget och med omtanke och känsla.

Hemma slängde jag ut granen i söndags...vad skönt alltså!😄

Nu ska jag "bara" ta ner stjärnorna hemma också...
Den karamellen har jag sugit på lite...haha...de lyser upp så fint men jag känner att jag är redo för det nu.😇 Senast till helgen packas de ner här hemma.


Några av vårnyheterna i skyltfönstret just nu...
Filtarna.
Återvunnen bomull och 215;- st så bra pris!😃


Finns även i gult...💛
Älskar gult!


Nu är det riktigt skönt tycker jag att det är slut på alla helgdagar hit och dit...😉
Det blir så rörigt...huvudet hänger ju inte med vad det är för dag...😂
Blombilen får kasta om sina turer och man ska rodda om för att få butiks och inköpslivet att funka på bästa sätt. Ja typ så...😉
Rutiner är rätt bra tror jag att vi är många som tycker.
Det är nåt att hålla fast vid liksom...💜

I helgen som var blev vi bjudna på god mat och trevligt sällskap.
Och nya bekantskaper.
Alltid spännande!

Sen åkte mannen till Stockholm igen så nu sköter vi oss själva en vecka...😊
Tur man har barn hemma annars hade det blivit ensamt...Och tur att man har ett jobb som upptar ens tid och tankar och engagemang...Jag blir så rastlös och uttråkad om jag inte får inspiration och liksom "fullt upp" att göra/planera/greja...
Jobbet är verkligen en stor del av ens liv och att ha eget är liksom också mer än "bara så".
Min butik är jag och vem vore jag utan den...
Lite så är det.
På gott och ont.

Det är i alla fall superroligt att vårnyheter anländer och jag har redan lagt flera vårbeställningar...
Känns fint.😍



Vincent är gärna med om han får...😄😻


Så sugen på att åka och träna idag...
Förra veckan blev jag helt "sjukskriven" från fortsatt träning efter ett enda pass!
Ja så kan det gå när man varit sjuk länge och fått nöja sig med promenader...
Så den träningen bet när den väl utfördes.😂
Jösses,... minns inte när jag fick sådan total träningsvärk sist...😱

Men nu är det ny vecka och nya träningstider för att må sitt bästa.

Kram M

Inga kommentarer: