lördag 30 juli 2022

Obbhults Gård, Strömma och lite annat.


Sommardagarna går...
Vissa med regn, vissa med sol...
Och juli har alldeles nästan passerat...

Jag kör just nu en mix av jobb och ledighet.
Inte många dagar man inte är i butiken men det är alltid mycket som ska skötas för att det ska rulla på.
Skönt ändå att kunna ta lite ledigt...

Ja och så blev jag sjuk när jag skulle vara ledig...så det "återhämtar" jag mig ifrån just nu också.
Men ni vet dagarna är dyrbara när man ska vara ledig.😍


Idag är vår bröllopsdag och det blev en mysig utflyktsdag tillsammans i skönaste julisol.

Vi var bla här...
På supermysiga fina Obbhults Gård utanför Varberg.

Jag bara njuter och tar in när jag kommer till sådana här ställen.
Inspirerande.







Här kan man fika och shoppa.
Vacker miljö.



Nöjd och glad att få komma ut på utflykt!😀


Idag var vi bla också på Strömma Farmlodge.

Så läckert här med sin helt klart annorlunda stil.

Eftersom det var varmt idag var det inte så mycket folk och det var skönt.
Vi strosade runt, lyssnade på vattnets stilla forsande och njöt av en fika.

Just denna kväll idag skulle Mauro Scocco och Tomas Andersson Wij uppträda på Strömmas mysiga scen här på gården.
Vilken kväll det måste bli i detta ljuvliga sommarväder...


Älskar personligt!

Det ger så mycket mer att besöka sådana här ställen än de som är massproduktion butiker.

En njutning med många fina detaljer överallt att ta in.😊

Coolt, ruffigt, charmigt, eget.


Udda butiker och ställen står alltid på min lista för stopp.

Vissa är enklare, vissa är mer fancy...

Det spelar ingen roll! Bara det är lite eget och unikt.

Personligt och charmigt.

Har något som inte alla andra butiker har.

Samma samma blir tråkigt...


Ja det är min smak det.😍



Mysfika på Strömma.
Kaffet drack man ur udda koppar man själv valde.
De kom inte med här...😊


Sen blev det en runda till Varberg och mysiga vägar och upptäcka nya platser utefter kuststräckan här i Halland.💙

Och så klart ett stopp vid havet.😊
Denna gång ovanför Falkenberg.
Man måste testa nya stränder också!


Har ni planterat någon jätteverbena i år?
Kolla min så maffig den är.
Älskar denna skönhet och det gör fjärilarna också!😍💜

Ett måste på uteplatsen varje år.
💜


Nu blir det ett kvällsdopp från bryggan sen ska vi starta grillen.


Hoppas ni har fina sommardagar!

Kram Mariette
💜💚💛💙

Inga kommentarer: