lördag 19 mars 2022

Vårtårta


Vårvackert till bordet?

Vardagsvårdag som helgvårfint...

Välj själv.
Ett kalas på fat som inte kostar mycket...

Och det gör man lämpligt på ett fat på fot så det kommer upp så där fint och blir ett blickfång.

Jag har använt mig av ett vackert fat från antiken som jag fann lämpligt i storlek.


För att fästa oasisen som jag gör dekorationen i så sätter jag fast en liten pigghållare som jag fäster med fix. Sådant finns att köpa i blomsterbutiker.
Detta gör att jag kan sticka ner den blötlagda gröna oasien på "piggen" och stickmassan ligger kvar på plats och far inte av fatet så lätt som det skulle göra annars.

Oasisen skär jag till lite rund. På den lägger jag sedan mossan som jag fäster med nålar av tråd jag böjt till.
Sedan sätter man bara dit de blommor man gillar och har tillgång till.
I mitten kan det vara fint att sticka ner en tupp eller höna när det går mot påsk.
Jag har också använt vaktelägg, julrosor, pensèer, tete a tete lökar, torkade blommor, pärlhyacinter och i mitten en ros.

Det är bara att skapa och vara kreativ!






Glad vårlördag.
💚

Inga kommentarer: