torsdag 10 mars 2022

Tankar...


Hej.

Hoppas ni mår väl där ute...
Det skrivs inte så mycket här nu.
Det glöms bort.
Faktiskt.
(Men på instagram är jag ju desto flitigare.)

Tankarna är på annat håll precis som hos många av oss nu.
Man tänker på det fruktansvärda kriget och alla hemskheter som just nu sker.
Och det känns ofattbart fast det är så...

Jag vill egentligen inte skriva om det här heller.
Men självklart är det något som berör och påverkar oss alla.

Varje dag pratar jag med kunder om det.
Och alla tycker så klart det är lika fruktansvärt.
Vissa är mer berörda och ledsna än andra...
Men många säger nu att de måste stänga av en del av nyhetsrapporteringen för det blir för mycket och man mår bara ännu mer dåligt av allt omänskligt vi just nu får se...
Det är sinnessjukt.
Det finns inte ord för den omänskligheten som pågår...
Det finns verkligen inte det...
Inga ord som jag vill skriva ner här i alla fall...


Låt det bara få ett slut!
Kära gode Gud.


Man får försöka göra saker som får en att må lite bättre.
Som att begränsa nyhetsintaget (svårt men man kan inte läsa allt och bara kolla nyheterna det kör en i botten av oro).
Jag har bla bytt radiokanal för att lyssna mindre på det och så försöker jag göra saker som jag mår bra av.
Som att träna.
Igår var jag på ett så jobbigt pass och det var underbart!
Så så skönt att tänka på annat och bara få lyckoendorfiner.
Sånt behöver man!

Sen måste ju jobbet rulla på.
Livet fortsätter men det är svårt att fokusera emellanåt tycker jag...
Tankarna vandrar iväg...till kriget och alla hemskheter...
Att hitta inspirationen är svårare och när den kommer känns det som ett lyckorus att vara tacksam över.
Att våren börjat göra sig gällande mer och mer är i alla fall också något att sannerligen glädja sig åt.

Vårblommorna blir fler och fler i sortimentet och i rabatterna kikar det upp solstrålar och yrvakna skott.
Härligt.
Våren håller verkligen på att vakna till liv på riktigt nu...💚


Kram och på återseende.
💚

2 kommentarer:

Rämmengården sa...

Jo, det är samma för mig undviker Facebook och nyheter så mycket jag kan. Läser, handarbetar och planterar frön i stället. Något som gör att man undviker lite oro.

Tulipa sa...

Det är ofattbart och omänskligt det som händer nu.
Men man får försöka tänka på annat också och det känner jag att jag gör bäst genom att inte vara uppkopplad på allt och höra om det från morgon till kväll...

Kram till dig.