söndag 17 september 2017

För sån är jag!


Vilken härlig helg vi fått!
Äntligen septembersol och värme och inte bara ösregn och moln...

Tack, tack, tack.

Vi har haft en riktigt bra helg med familjetid igår efter jobbet då vi var i mamma och pappas skog och grillade, körde fyrhjuling och sköt luftgevär. Alla syskonen.

Så där oanspråkslöst mysigt.

Sen sprang jag hem.
Perfekt avslutning säger jag som älskar att få en lördags löprunda.😊
Och så grymt härlig känsla att springa på vägar och stigar jag aldrig kommit på innan.
(jag springer ju liksom alltid i princip samma)
Men jag kom rätt och hittade hem.

En perfekt lördag!


Idag har jag ägnat mig åt välbehövliga saker som att röja hemma.
Storstädningen som skulle blivit inför helgen fick bli idag istället.

Sen var man förstås tvungen att ge sig ut och njuta av denna vackra dag.

Ni ser...
Samma bukett står nu här...


Jag möblerar ständigt om.
Ibland bara med smått, ibland med stort.
(ingen här i familjen orkar bry sig längre, det är helt sant😉)
Fast det är inte samma sak som att de inte uppskattar att jag gör fint och hemtrevligt och pysslar och donar för det gör de.
Och jag blir glad när jag ser att det inspirerar barnen.

Vitrinskåpet stod alltså innan i veckan i stora rummet men har nu flyttats hit till matrummet.

(alla tunga möbler flyttar jag genom att lägga filtar eller lakan under, så smidigt så reder man sig själv!)


Den svarta piedestalen flyttade jag preeeecis hit det var därför buketten med nya Tine K Vasen kom dit också....haha,...
Piedestalen stod vid Olas skrivbord med en Tine K lampa på så nu...


 Får lampan stå här på svarta skåpet istället.
Hänger ni med...
(alltså sån här har jag varit hela mitt liv så sån är jag!)😊



Blev så fint till min älskade tavla som jag spontanköpte för flera år sedan nu och som kostade några tusenlappar men den bara skulle med hem...så där totalt oplanerat,.

Men när man hittar det man vill ha ska man ju slå till eller hur?!

Nu har jag precis bakat en plommonpaj som kanske kommer på bloggen sen...
Vi måste ju provsmaka först.

Sen ska vi så klart grilla också.

Här gäller det att ta vara på vädret.

Hoppas helgen varit riktigt fin och tack för att du faktiskt tittar in här.

KRAM!

Inga kommentarer: