torsdag 8 december 2016

Om att ta in julgranen och sånt...


Morgon i min butik...


Ser ni att dockan har både riktiga halsband och ett i grönt med mossa, taklökar, pärnålar och en liten ljusslinga...


Nya ljuslyktor i den populära "bubbelmodellen" men dessa är lite mindre än de i klarglas och färgade.
Superfina!


Hej där torsdag!

Dagarna rusar på och idag är jag på språng med diverse ärenden och fix så jag har ägnat morgonen åt att binda buketter och fixa ljusgrupper och annat som hör denna tiden till.
Huvudet snurrar av allt man vill göra men det gäller att inte lägga ribban för högt för jag vet ju att jag aldrig hinner allt jag vill.
Men ambitioner måste man ju ha i alla fall och jag ser redan framför mig hur jag hinner julfixa hemma till helgen och göra julgodis och mysa...
Jaja...haha..får väl se hur mycket jag hinner med det.
Stora granen inne i huset tar jag i alla fall inte in förrän helgen innan julafton.
Jag vet inte om jag uppfattat det fel men jag tycker man ser så många som tar in den redan nu...
Jag är alldeles för traditionell där och skulle aldrig kunna göra det....
Det är lite heligt att spara just den magiska känslan med att ta in granen tills själva julafton är riktigt nära...
Och hade jag inte haft butik och fullt upp så hade jag tagit in den någon dag innan men nu måste jag få det gjort på helgen innan för sen är det kört för min del (Får ju alltid fixa den biten med granen själv ! Det är bara till att vässa musklerna då vi har en stor gran varje år...)

Men en bra kvinna reder sig själv, med lite hjälp av barnen då ska tilläggas!

Så,
ha en fin dag och mys så mycket ni kan!
Det ska jag göra!

Kram!

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej Mariette!
Ja, det är verkligen inte lät att få tiden att räcka till till allt.
Tycker att man får skala bort mer och mer varje år för att man inte hinner.
Känns lite sorgligt tycker jag..
Hoppas att dottern och jag kan baka pepparkakor imorgon då hon har en önskan om det <3
Ha det så fint!
Kram Anna

Tulipa sa...

Hej Anna!

Hoppas ni fått bakat era pepparkakor...Det är ju sån julstämning med det))!

Kram Mariette