lördag 19 november 2016

Lite ommöblerat och amaryllisens dag


Hjälp vad dagen rusar...
Visst känns det väl som att dagarna är så mycket kortare nu när det mörknar redan vid fyra...

Det är dessutom mycket att stå i nu och jag är trött om kvällarna efter jobbet men ändå fick jag någon slags energi/inspiration igår kväll att möblera om lite...haha...Då blir jag genast pigg och lycklig och får massvis av energi igen!

Ja nu var ju detta ingen större ommöblering men mitt skrivbord hamnade nu här mot en annan vägg och så en matta på det och ett nytt vackert skinn som vi precis fått hem till butiken.
Tycker det är så fint med skinn på möbler och bänkar, faktiskt året runt, men definitivt extra extra mycket så här års när jag bara vill boa in mig och skapa det mysigt och inbjudande hemma.





En läshörna och en skrivbordshörna.

(Skinnen kommer i nätbutien senare.)


Visste ni att det är amaryllisens dag idag?



Efter jobb och en runda i skogen hann jag precis få fixat lite vid dörren innan det blev alldeles för mörkt.
Jag har nu satt ut House Doctor ljusträdet (men tänder det inte förrän nästa vecka) och de är så snygga tycker jag.
Vi har dem i butiken i både brunt och vitt.

Fick även stuckit ner ett par större granar jag hämtade hem från skogen förra helgen och planterat om lite ljung och satt ut lyktor och slängt lite ruttet i äppelväg, ja med andra ord städat upp lite och inte behövs det så mycket för att det ändå ska kännas välkomnande vid dörren....



 En stor krans ska jag hänga på dörren också men den är inte tillverkad ännu...


Efter mitt lilla utefix hann jag med en toksnabb mörkerstädning (ibland får det duga!) och nu börjar det bli kvällsmats date.

Önskar er en riktigt mysig kväll.

Här blir det givetvis favoritprogrammet på fyran kl åtta och så min spännande bok...
Just nu allt jag önskar av en lördag.

Kram M

2 kommentarer:

Kanela sa...

När jag tittade på bilden under, upptäckte jag att det var en STOL framför skrivbordet! HAHAHAA ja den är ju nästintill osynlig!
Vackert har du det o mysigt. Tack för titten/ Lena i Bankeryd

Tulipa sa...

Tack snälla Lena!

Ja stolen är en helt genomskinlig från Kartell...
En av mina favoritstolar helt klart!

Kram Mariette