torsdag 14 januari 2016

Tine K Home, SS2016


 Inspirationsbilder från Tine K Home och deras nya bok/katalog 
Palma - sign me in for spring

God morgon där ute!

Jag filar på min beställning till Tine K och funderar på vad jag ska ta hem denna vår/sommar.
Har väl i princip nästan bestämt mig men eftersom jag är inne i den"snurren" så kommer här lite inspiration från denna favoritleverantör.


Bambumöblerna...
Visst är de väl bara för vackra...

Jag älskar dem liksom deras korgar, väskor, facettglas...
Ja alla vackra detaljer och möbler från dem helt enkelt.



Dessa borden ingår i nya kollektionen SS2016.

Tänkte nog köpa hem dem, så fina med speglar som avställningsyta...

Allt blir så mycket vackrare ställt på en spegel om man nu är "sådan" att man gillar att pynta och fixa och arrangera med inredning och fina detaljer. 
Tänk bara när man sätter en vas med blommor på ett spegelunderlägg...det blir ju dubbel effekt!
När man tänder ljus på en spegel...dubbel effekt...
Ja ni är med, dubbelt så vackert!


Dessa läckra dubbelkorgar kommer i mindre modell mot innan och det passar mig bra, de andra blev för stora att skicka i nätbutiken tex.
Tycker de är superläckra som förvaring!


Denna bild tillhör inte senaste kollektionen men är en sådan där klassiker från dem i vad jag tycker är så fint exponerat. Favoritkrukorna, bambumöblerna, det gröna, det skira somriga fräscha...


Sittdynorna från Tine K Home i detta mönster (se bild nedan) kommer hem igen, klassiker och favvo!, som ska matchas med quiltarna i samma serie, bild ovan...


Bambusofforna, ja tack...Tror jag måste ta hem dem också...
Bambupallarna och jutemattan som syns på bilden finns hemma i butik nu.


Och så kommer dessa igen nu i vår!
Facett ljuskopparna i Denim.
En favorit som efterfrågats men inte fanns i höstas.



 Ja och så en massa annat smått och gott och diverse...
Detta var bara lite av mina funderingar jag ville dela med er kring vad jag tänker våren/sommaren från Tine K Home hos oss på Tulipa.


Så, 
med det önskar jag er en riktigt bra vinterdag!

Inga kommentarer: