onsdag 25 november 2015

Mot advent med förväntan...


Pysseltider...
Visst är det härligt.

Julens blommor gör en lite nostalgisk tycker jag...

Sen är det ju så att som med allt annat så förändras det...

Om man till första advent sålde jäääättemycket traditionella julstjärnor förr om åren så har det gått tillbaka en del och i stället säljs det mer en mix av amaryllis (finns ju en uppsjö av den ena sorten vackrare än den andra!), rumsgranar, julrosor och hyacinter, och både när det gäller amaryllis och hyacinter som snittblomma så är det en helt annan efterfrågan på det nu än förr...
Man unnar sig de julblommorna som bukett också.
Roligt.

I blomsterleveransen imorgon får jag bla hem efterlängtade snitthyacinter...det är godis det...

Jag gillar som bekant att använda en del vintage i dekorationer och framför allt när det handlar om juldekorationer...

Som en sockerkaksform tex...
En sån här rund blir perfekt att sätta ett långt ljus i mitten.
Ljuset har jag fäst med hjälp av grålera som jag stuckit ner i celofan och sen tryckt dit ljuset i.


Utan ljus...


Vide, hyacinter, pepparkaksformar från antiken och röda små äpplen...


Vi försöker komma i ordning i verkstan här för på lördag blir det ju stök där igen när allt ska möbleras om och fixas inför julskyltningen...
Med andra ord så är det en ständig flyttcirkus.
Men det är så det ska vara.

Mot advent med förväntan...

Kram och blomsterhälsningar.

2 kommentarer:

Plommonhuset sa...

Jättevackert! //Sofia

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint !! Jaa tänk att det är advents tider nu, äääntligen ! Kraaam Anette