måndag 2 juli 2012

Grattis Eric!


Eric och jag i Turkiet.


Hej Svejs,

 Första veckan i Juli månad och självaste Erics födelsedag!


Här har vi just nu fullt upp med diverese kalasförberedelser, så vi är inte på en strand i ett varmt land långt borta som bilden antyder...
(jag bara gillar den bilden där vi står och tittar på havet...)

Vi är alltså hemma i Bolagsvillan idag och fixar för kalas!

Kalas för 8-åringen som blivit uppvaktad med en massa paket på sängkanten idag morse. (Jag har väntat jättelänge...var kommentaren när vi kom...*haha*, känns nog alltid så som liten födelsedagsfirare!)

Köttet ska marineras, pastasallad och potatis fixas, bröd bakas, tårtan står i kylskåpet (puh!), borden ska dukas och en massa annat.
Med andra ord precis som det ska vara när det ska kalasas!


Nästan varje år när Eric firats har det badats i dammen. Denna bild togs för tre år sedan tror jag...

Jag tror dock inte att så många vill bada i år...
Liiiite kalllare temperaturer denna sommar!

Nu ska jag sätta full fart här annars är nog inget klart i tid!
Men först blir det ett besök till tandläkaren också!

Ha en härlig dag!

KRAM
M

7 kommentarer:

Helen sa...

Det är inte lätt att vara liten och vänta på paket, min 11-åring skickade sms när han tyckte han hade väntat tillräckligt länge:)
Själv tyckte jag att födelsedagsuppvaktningen kom aningen tidigt i morse:)

House number 11 sa...

Åh, jag hoppas att ni får en underbar kalasfödelsedag!
Härliga sommarbilder, älskar den vid dammen, så mycket sommarSverige över den!
Kram Jenny

Linda Knäred sa...

Hallå!
Hälsa Eric och Gratta från oss i Björkered;)
Kram

Galleri Hönshuset sa...

Grattis till Eric och härliga foton. Tänk att det är så roligt o fixa när det är kalas :) ha en härlig fortsättning på sommaren. Kram Pirre, 'galleri hönshuset'

Malin`s Diner sa...

Härlig bild och din sarong passar bra in i bilden.

Visst måste väl värmen komma snart?... Nu vill väl ingen människa bada. Ella tycker det är förskräckligt att vi bara varit på stranden en dag i år, och den gången väldigt kort dessutom.

Gratta Eric och ha en skön dag!

Kram Malin

Mamma C sa...

Ett stort grattis till födelesedagsbarnet.
Kram Mamma C

Malin`s Diner sa...

Hej igen,

Har nu tittat på kommissarie Thorne på tv4play... Riktigt bra! Är så glad för play-funktionen.

Kram Malin