söndag 29 april 2012

Sommarhus!

 Alla bilder Sköna Hem/Mona Ryberg

Sommar, sommar, ljuset som flödar in, vattnet som glittrar, glasverandor, ljusa lätta rum och doften av blommor...

Vem kan motstå att gilla denna vackra skärgårdsdröm?!
Renoverat under tio års tid för att återställas och sedan inrett av Simon Davies (känd från TV3).

 Känsla av syren!

Närr vi flyttade in i vårt hus hade vi en lång rad med vackra syrener ut mot järnvägen, både vita och lila.
Sen skulle järnvägen trädsäkras och de sågade ner allt, oj vad jag sörjde... Där var så mycket vackra träd...
Lyckligtvis har det ju börjat växa upp igen, men jag gillar inte när det skövlas och jämnas med marken...
Jag vill ha grönt och inbäddat och lagom insynsskyddat...



Visst är det vackert med solblekt teak?!

  
Trappen,
 givetvis fylld av sommarljus och mycket vitt...




En samling med fattigmanssilver!
Alltid snyggt att samla ihop saker istället för att sprida ut.





Svenskt romantiskt med blomlådor och korgstol.


Idag får det nog bli sådd av odlingslådorna... Jag är sen i år, men vädret har ju inte hjälpt till att sätta fart på en direkt.


Vi ses sen!

Ha en mysig söndag!

7 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Vilket sommarhus!

Jag ser så fram emot lata dagar på stranden och på min altan. Den byggdes förra sommaren, men inte förrän efter midsommar. Alltså första året med en heeeel vår och sommar som vi kan njuta där.

Ha en bra dag!
Kram Malin

UlricaA sa...

Åh vackert! Man riktigt känner känslan av den varma sommarbrisen som sveper genom huset...underbart! Tack för igår och ja dotra mådde fint sen, hon hade satt i halsen sa hon...Ha en fin söndag! Kram!

House number 11 sa...

Vackert, vackert! Sommar, solsken, lata dagar i underbar miljö!
Detta hamnar i min inspirationsmapp!
Tack för inspirationen!
Kram Jenny

Vintage House sa...

Ett underbart härligt hus:)
ha det så gott!!
kram
sandra

Rose Garden Malevik sa...

Jisses....vad underbara bilder.man ritkigt känner den fina lätta sommarkänslan.....
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
redan 84fina bloggar med...
VÄLKOMMEN
Håkan

Casa of Mia sa...

Underbart! Önskar dig en härlig Valborg kram

Home of Milla sa...

Wow, vilket hem! Väldigt stilfullt och läckert.