fredag 17 september 2010

Att få skörda sitt eget!

Äpplen i spann från Trendcompagniet

Hej mina vänner!

Så var det fredag igen!
( Tyckte man att tiden gick lika fort när man var liten eller är det ett vuxenfenomen?)

Igår blåste det så in i norden så jag fick fart och plockade ner äpplena från träden. Varvade med tidningspapper och stoppade försiktigt ner dem i en av de nya fina spannarna vi fick hem igår från Trendcompagniet.

I år är ett bra år för skörden hemma hos oss...Har aldrig haft så mycket av frukt och bär, mums!
Det är verkligen sann lycka att ha en trädgård!

I trädgården är det en del göromål som behöver uträttas nu på hösten...
 Trädgårdsmöblerna ska stuvas in för vintern, en hel del sommarblommor behöver slängas, krukor och allt ska in i förråden, en sista ogräsrensing vore på sin plats och så har vi dessa perenner som behöver delas, flyttas...

Härligt utegöra, men, men, till helgen ska vi tapetsera först! Tjoho!

Och hinner man inte allt av det andra så funkar det ju ändå... Lite av min filosofi faktiskt; att ha många planer, men sen får man hinna vad man hinner!

Hoppas ni får en mysig fredag!

10 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

För helsike, här går det undan: ) men vilka otroligt vackra bilder och vilken fin hink(spann) en perfekt äppelhink, mycket snyggt!!! Mari.

Designe sa...

Så fina bilder på dina äpplen och den fina spannen..och det fina gamla bordet där under spannen!:) HÅller med om att d är bra att ha mkt planer och så gör man så mkt man hinner!:) Trevlig helg! Kram

Mejrams! sa...

Åh, så duktig du är, känner riktigt hur du är på G. Visst är det så, att det är lycka med trädgård (säger hon som just sålt sin). Tack för dina rara ord hos mig. Ha nu en riktigt skön helg och glöm inte och slappa emellanåt!/Kramen

HEMLÄNGTAN sa...

Så rätt tänkt, önskar jag vore likadan. Istället känner jag bara en massa måsten...
Underbara bilder! Och visst är det roligt med trädgård. Man känner sig rik när man är ute och plockar frukt och bär.

Ha en underbar fredagskväll!
Kram, Jenny

gamla skolan sa...

Visst är det en stor rikedom att ha en trädgård och att få skörda från naturens eget skafferi !! Idag har jag faktiskt börjat att stuva undan en del trädgårdsmöbler , lite vemodigt , även om jag älskar hösten . Man vet att det kommer en lång kall och mörk vinter ! Lycka till med tapetseringen ! Kramar Susanne ♥

Vintage House sa...

hej
så underbart att få plocka från den egna trädgården.
Saknar verkligen ett äppleträd..
Underbara bilder och nu önskar jag dig en härlig helg
kram sandra

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så herlig!!! Underbara bilder! Ha en riktig fin helg, Mariette!

Klem klem
ANETTE:)

Norregård sa...

Underbara bilder, så höstiga;o)

Ha en bra Helg!!
Kram Malin

Viola sa...

Nog finns det planer alltid..men nu slår man av på takten i a f utomhus...det börjar som sagt bli dags att boa in sig, härliga hinkar du fått in...:0)

Här blir det jobb hela helgen men imorgon far jag till Oslo för att besöka yngsta sonen för några dagar, ha en fin helg

KRAM VIOLA

♥ Fyra årstider sa...

Fantastiska bilder!! Gud vad hösten kan vara härlig. Blev sugen på tavelvägg också.
Kram Lotta