måndag 12 april 2010

Nytt i butiken...

Hej på er!

Idag blir det en hel radda med bilder från butiken. Jag har nämligen skyltat om och då är det kul att visa er... Nytt från bla Miljögården, PB HOME... Hundhuvudena i gjutjärn är så snygga på en vägg ute... Jag älskar rostiga tunga saker...Det känns alltid klassiskt, och klassiker tröttnar man inte så lätt på heller!



Fjärilshåvar från Lisbeth Dahl...

Vitmålade gjutjärnslampetter från PB HOME, - vackra...och så återigen; tunga, rejäla saker!

Fåglarna är griffeltavlor och så har vi förbandslådorna från Miljögården som är SNYGGA! Allt vad plåtlådor heter är populärt.
I andra halvan av butiken... lite mer bilder..

Vilket kanonväder det varit idag!

Jag har varit ute och sprungit en runda nu ikväll,- solen gick sakta och glittrande, bländande ner bakom träden, fåglarna kvittrade och allt var alldeles lugnt och stilla och så väldigt vackert...

Nu får man nog snart ta fram den där grillen tror jag...

14 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ohhh, du har så fint i butiken...jag skulle nog få shoppingfnatt om jag kom till dig! :o)
Kannorna med M är bara sååå snygga!
Ha en finfin vecka,
Lydia

fröken knopp sa...

Åhh så underbart fint Mariette!!!
Vill ha allt..tihi...

Här åkte grillen fram i helgen..första fläskfilen i god marinad..Mmm.....

Varma Kramar Elin

Living by Milla sa...

Hej vännen!
Det var länge sen, mycket att ta igen ser jag.;-)

Suck...säger jag bara. Det är ljuvligt i din butik,det måste vara balsam för själen att strosa runt där.

Stor vårkram!
Camilla

lottens vita och gröna sa...

ohhhh gu så fina saker du har och helt underbart arrangerat!!!!
må väl mariette, varmkram lotten

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint..himmel alltså vilken underbart fin butik du har !!!
Och såå mycket fina saker !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

StrandviksVillan sa...

Hej Mariette!
Din butik är såååå underbar!!
Nu ska jag ta och kolla upp var Knäred ligger, ifall vi är i närheten i sommar!

Ha en härligt solig dag!
Kram, Ann-Christine

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! vad sugen jag bli på att komma en runda snart till dig Mariette !
Så mycket mysigt och fint...Du tar jätte fina bilder..
Ha en solig vecka
kram wivi

STENLYCKA sa...

Du har en sådan där godisbutik som jag älskar att besöka.
Så mycket fint du visar.
Jag väntar så att det skall bli sommar och att jag får ledigt, för då skall jag till din butik, det har jag bestämt.
Ha en riktig skön kväll!
Kram Raina

Annika Christensen sa...

Hej!
Tror jag skulle bli pank om jag kom till dig. Så mycket fin och hela butiken är så tjusig.
Hoppas att allt är väl
Annika

Madicken sa...

Hej vännen! Idag var det verkligen osis! Vi kom en knapp halvtimme försent till din butik idag när vi var på väg hem från Ullared! Men vi kikade in genom fönstren och suckade ljudligt över allt fint vi såg! Bättre lycka med tiden nästa gång det bär väster ut!

Jättekramen!

Marie - Systrarna sa...

Så fint du har i butiken! Ser så stort ut, skulle verkligen vara kul att besöka nån gång!
Håller med om grillningen.....:-)
/Marie

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig

Underbar butik säger jag också =) Vill ha allting...

Ha en toppendag. Här skiner solen och jag är ledig =))))Kan inte bli bättre. Kram Pirre

Spirande grönt - sa...

Oj, så mycket fint!

Ha en fin söndag

Rebecca

Varmakramar sa...

Fantastisk butik! ...och så mycket fint!! Nästa gång jag åker till Skåne så tar jag en avvikare till Knäred!