onsdag 9 september 2009

Du söta lilla sak!

Hej på er!
Solen skiner och det är ljumma vindar. En perfekt septemberdag med andra ord...
Jag grejar för fullt i uthuset till butiken idag också.
Men måste visa er denna söööta lilla röda klänning med vita prickar som jag köpte igår. Jag är väldigt svag för gamla kläder, - tycker det är så fint att hänga upp för att göra inredningen lite mer levande...
Denna klänning hängde på en tråkig, vanlig svart plastgalge så den kläddes med lite spets och en liten, liten krans med brudslöja som dekoration. Sen hängde jag den på mitt nymålade skåp som tagit plats här inne.
Golvet lutar lite här inne så vi har fått palla upp byrån så den inte ska svaja...
Fåglar i inredningen är en het trend! Här på landet hänger vi med!


Mera gammalt...

Vad kan det vara för en liten prinsessa som använt denna tro?

Nu börjar det droppa in varor från Formex mässan. Två pallar kom idag! Tjoho, det är lika spännande varje gång!!! Det glittrar och glimrar där i lådorna, doftar av tvålar, mjukt och hårt, statyer, fåglar, fjärilar, keramik i böljande vitt ... mm mm! Mycket fint!!! Och mera skall det komma. Lite julafton varje dag att jobba i butik just nu! Hoppas ni får en skön onsdag!
Kram!

11 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Oj så spännande det måste vara med alla nya varor!! Där skulle jag gärna vara med dig och öppna alla lådor och säga "oooh" och "aaaah" :D

Lycka till med uppackningen och att ställa fram allt så där fint som du gör!

Kram Ann-Christine

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mariette!

Vilken söt liten klänning du har hittat. Det är så roligt när man fyndar gamla fina kläder och skor till barnen eller tom till sig själv! Roligt också med alla saker som kommer in till butiken. Önskar att jag var där med dig och fick packa upp allt fint :)

Och kul med fågeln också juh! :)

Kram Jenny

Unknown sa...

Nydelig vintage kjole du har .....rødt med hvite prikker hadde jeg i sommerkjole som barn, så bildene dine vekker gode minner. Fuglen på gren ser så levende ut...
God uke til deg.
Klem...Ellen

Kamomilla sa...

Åh så fint!! *gillar*

Du hade rätt angående skålen i mitt inlägg. Jag har sprayat igen...

Hanna sa...

Söt klänning
Hanna

annashusidingtuna sa...

Så fint du har fixat till klädhängaren!!
Kram Anna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbar liten klänning du hittat, galgen blev ju fin.
Roligt att kika in till dig.
Kram TEss

marianaskeramik sa...

vad fint det bryter av med färgerna!
uj vad kul det måste vara när varor kommer och få öppna paket
hihi
ha de gott
marianaskeramik

Annika Christensen sa...

Så fint du har fixat! som vanligt...En vacker dag skall jag även besöka dig det måste det bara bli.
Ha det gott
Annika

Dona blogg sa...

Söt idé med klänningen!
Skulle också vilja ha en egen butik just nu...
KRAM Pernilla

Signe 1 sa...

Jisses vilken rar liten klänning, jag gillar:-)! Vad skoj med saker från Formex, förstår att det känns sååå kul!! Må gott, kraam Sofia