tisdag 26 september 2017

Plantera mera och fina detaljer.

 
Hej.
 
Jag kanske måste börja tänka på att inte skriva en rubrik med ordet höst hela tiden just nu när det är nytt blogginlägg...haha...
Jag får jobba på det! Men höst är nog mitt absoluta favorit ord för stunden.

Nåväl,
favorit i lager igen är dessa skålar i rå cement från danska B Green.
Tidlöst fina och de liknar en kruka jag fått från min mormor en gång för länge sedan så det är verkligen en klassiker som produceras igen.
 

 Kolla in heben nedan...
Så fin tycker jag och jag vet inte om den är ny för säsongen men vi har i alla falla ldrig haft dem.
(hebe är växten längst bak i krukan, och bredvid är det silverek och cyclamen.
 
 
Mera nytt fint från PB Home är dessa spegelglas boxar till kronljus att sätta på väggen, såååå fint när det blir spegling av det tända ljuset och de läckra händerna till väggen är också de en favorit i repris men händerna är lite annorlunda utformade än sist.
Perfekt att hänga ett snyggt smycke på bla...
 
Ni hittar det förstås i nätbutiken.
 
 
Vad lagar man för mat en vardagstisdag...
Jo idag blir det spagettisoppa.
Detta eviga att komma på vardagsmat går upp och ner och just nu känner jag att fantasin till det är dålig...
 
Ingen inspiration på det området.
Bra matbloggstips någon?
 
 Kram och fin tisdag!


4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Nu fick jag lite höstinspiration :) Supersnygg kruka från B Green också...
Visst är hösten bäst, helst nu när det slutat regna. Plockade massor av kuddmossa igår så nu blir det till att fixa verandan och växthuset i helgen!
Kram från Titti

Tulipa sa...

Åh så mysigt...
Mossa är ju så vackert att pynta med på så många vis.
Det är en härlig kreativ tid nu, speciellt när solen visar sig och det är ljummet och skönt.

Ha det gott!

Kram Mariette

Anonym sa...

Hej svejs....både arlaköket å ica har bra recept på nätet ��kramar anna

Tulipa sa...

Ja men just det)) Nu var det ett tag sedan jag kollade deras sidor..
Tack snälla du för påminnelsen!

Kram Mariette