söndag 24 september 2017

Höstens godaste äppelpaj!


 Idag kom sommaren på besök igen.
 
Så det blev definitivt inget målande inne som jag tänkt mig för så sällsynta dagar som dessa måste man ju ta tillvara på.
 
Bakade en äppelpaj innan jag gick ut i solen...
 
 
 
Höstens färger alltså...
 
 
Så idag har jag planterat lökar som ska glädja oss till våren, tömt krukor på sommarblommor, fixat och förberett för vintern. Sånt som måste göras och som var underbart att vara ute och dona med en dag som denna.
Livets fina enkelhet helt enkelt.
 

 
Om ni inte bakat denna äppelpaj innan så måste ni testa den.
Den är så god!
 
Förra höstens mest omskrivna äppelpaj på bloggar och instagram och receptet hittar ni här.
 
OBS!
När jag bakade den förra året tog jag en helt annan pajform och då gräddade jag den mycket längre, i en form med löstagbara kanter som jag använde nu så gräddade jag den bara knappt trettio minuter!

 
"Åh har du bakat den goda!" Var en kommentar när den stod rykande klar i köket...
Uppskattat med hembakt alltså och det är roligt.


När jag trädgårdsdonat så blev jag sugen på att binda en krans...

 
Så det blev det en till ytterdörren.


Dags att sätta igång med kvällsmat, bädda med nytvättade soltorkade lakan, läsa lite och sen blir det Ebbots Ark klockan åtta. Gillade det programmet när det startade förra söndagen. Kollade ni?
 
Skön söndagskväll.

2 kommentarer:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Bakar äppelkakan just nu! Den får bli fredagsfika på jobbet imorgon. Tack för tipset. Kram.

Tulipa sa...

Vad roligt!
Hoppas det ska smaka!

Trevlig helg!

Kram Mariette