torsdag 9 oktober 2014

Mitt nya skåp från House Doctor!


Så var mitt nya skåp på plats!
Det efterlängtade från House Doctor!
Där skåpet nu står hade jag mitt skrivbord innan men det fick då istället ta plats mot väggen där det tidigare stod en soffa. Flyttkarusellen är igång med andra ord!
 
 
Hej på Er!
 
Det är ju inte var dag man får hem en ny möbel! Så nog är det en speciell känsla!
 
När vi flyttade in här i huset kunde man "bara" handla. Det var så stor plats att man behövde inte tänka om det fanns någonstans att sätta det man köpte. För det fanns plats.
Men nu får man förstås tänka efter lite även om jag måste erkänna att jag köpte skåpet utan att ha mätt eller tänkt efter nämn vart var det skulle stå.
Jag hade två olika ställen som alternativ i huvudet och kanske får det flytta in i stora rummet senare men det blev allt bra här i gamla "biblioteket".
 

 
Jag menar att ha ett skåp att kunna fylla med fina saker hur kul och lyxigt känns inte det?!
Eftersom jag satte det på plats under sena eftermiddagen och sen skulle fota nyheter så kan jag inte påstå att jag hunnit bo in mig i skåpet men där kommer jag att ändra mycket och fixa och dona.
Ett svart skåp med vit insida är bara såååå fint...
Kärlek.
 

 Igår fick vi hem så vackra saker i mässing från House Doctor.
Lassi vaser mm finns nu i nätbutiken och även i skyltfönstret där jag håller på och skyltar om.
 
 
Ja alltså jag skulle förstås aldrig sätta levande ljus i ett skåp!
(Men just här, bara för att jag skulle fotografera, så är där ett i stjärnljusstaken!)
MEN med Enjoy Candles så går det perfekt.
 Brandsäkert och otroligt vackert att kunna ha fladdrande lågor där bland sakerna. Det var sååå mysigt igår kväll när det lös fridfullt bakom glasdörrarna...
 

Det blev så bra att kunna sätta Tine K korgarna ovanpå skåpet...
 


 

 Bild från House Doctor.
 
De snygga ljusglasstjärnorna finns nu i nätbutiken.
 
Nu ska jag fortsätta med min nya höstskyltning.
 
Kram Mariette


2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Sååå fint skåp och du har inrett det så fint!
Jag drömmer mig bort bland vackra saker idag, det är lite terapi för mig.
Kram Anna

Designe sa...

Supersnyggt skåp och så snygga korgar ovanpå! Gillar ditt skrivbord oxå med fina tavlor/foton där ovanför!
Kram