lördag 25 oktober 2014

Höstdekorationer...


Ett litet dukningsförslag...
 
 
Hej!
 
Nu har jag precis kommit hem från den där älskade lördags joggingrundan...
Och att springa i skogen nu är grymt härligt.
 
Alla löv, de mättade färgerna och idag i ett lätt regn och försiktig dimma...
 
Det är vemodigt vackert och jag tycker så mycket om det.
 

 
Bordet jag dukat på hotellet igår innehöll bla ljusstakar från vår nya leverantör Västergården.
Drejade handgjorda ljusstakar där varje detalj blir unik...
 

 
Till bordsdekoration hade jag klätt en krans med mossa, silverek, silvertrassel, ljung, echeveria, cypress, nobilis, silverbuljongtråd, nålar och kristaller.
Satt i ljushållare och rör till de vackra röda bladen. Lagt kottar och pumpor i mitten.
Ecveria är invirade i vitmossa och utlagda med pumpor, nobilis, ljusslingan och små röda blad från en rosenbuske.
 
 
På mitt bord hade jag bla denna dekorationen. Gjord i skål från antiken på gården som ju är en guldgruva när man vill hitta fat och skålar att pynta.
 
Och där ute, i antiken, började jag för övrigt idag att smyga ut lite julsaker (som visade sig vara uppskattat!) och så var det premiär att elda i kaminen där ute också för denna hösten.
Mysigt värre!
 
Happy lördag!
Här ska det ikväll skålas i champagne!
 
Kram!

4 kommentarer:

stallnilsen sa...

Kjempekoselig borddekorasjon du hadde laget, bløei jo reine julestemninga hehe :D'
Skogens farger er vakre på denne tiden.

Fine bilder.

Ha ei fin helg.'

Lisbeth :O)

Anonym sa...

Så fint! Nu måste det snart bli av att köra till din butik, det var länge sen. Den där skålen på fot verkar intressant... Hälsar Eva B

Anonym sa...

Skulle vara kul att få se en bild på hur det ser ut i antiken någon gång:)

Tulipa sa...

Hej!

Det finns bilder från Antiken under fliken/kategorin; Gamla saker här på bloggen.
Där kan man kolla tills det dyker upp några nya bilder.

Med vänlig hälsning Mariette