fredag 14 december 2012

Ljus och blommor

 
Godmorgon Fredag!
 
Vilka mörka morgnar det blir när inte solen vill titta fram... Men som tur är har vi ju fortfarande snön som lyser upp, några plusgrader och tö som de pratar om vill vi inte ha!!))) Nu är det ju så roligt när de kan åka skridsko, pulka och allt annat som hör vintern till.
 
Lite mer amaryllisbilder blir det nu...
Man blir lycklig av denna vackra blomma! Och hur fin är den inte på det juldukade bordet ihop med tex utplacerade kottar och ljus...enkelt men effektfullt...
 
Med blommor och ljus kommer man långt på mysfaktorn!

 


 Kandelaber min nätbutik
 
 
Har ni några trevliga planer inför helgen?
Själv tänkte jag åtminstone göra lite julgodis...
 
Skön fredag!
 
Kram M

5 kommentarer:

Nathalie sa...

Hej!!
Gud vilka vackra bilder!!
Önskar att jag kunde ha amaryllis, men har hört att den är giftig för katter.
Jag ska flytta, så packning gäller hemma hos mig i helgen.
Hade gött!!

Anonym sa...

Hoppas du får en trevlig helg. Snitt amaryllis är bara så ljuvligt , den vackraste av alla jul blommor:) madeleine

Källeboda lantliv sa...

Amaryllis en riktig julblomma .. Just nu så hinner jag inte med .. Allt snurrar så fort .. Hjälp ! Men det blir jul ändå .. I morgon åker vi på en tur till Malmö .. För att fira 2 årig bröllopsdag ! Just nu mysig soffan .. Kikar in på dina tidigare inlägg .. Missat några .. Hi hi .. Må så gott ! Trevlig advent .. Kram jeanette

Torparlycka sa...

Härliga bilder! Just röd amaryllis har blivit min favorit nu i jul.
Vi har gjort julgodis ikväll, så nu är vi fullmatade med socker =)) Kram A

Millas hem sa...

Hej rara! Du hinner då med allt! Jag blir imponerad!! Du gör så fint överallt! Fantastiskt vackra bilder dessutom! Hoppas att din helg är toppen!

Kram Camilla