onsdag 5 december 2012

Julgran, snö och pynt!

 
 
Home sweet home
 
 
Ikväll har det varit Myskväll på Salong Fina så nu sitter jag här med en så där snajsig håruppsättning så jag får väl sitta upp och sova inatt, ja eller nåt liknande...(?!)
Nej, jag lovar det blir ruffs imorgon, jag är alldeles för trött för sånt!
En massa fika och fina frisyrer på salongen blev det så det var en trevlig grej.
Tack Johanna för att du bjöd på detta!
 
Så här såg det ut hos oss i eftermiddes...
Fina flingor dalade ner och någon gullig har minsann lagt vår julgran utanför dörren så att jag ska kunna baxa in den när det blir dags!
 
Vad brukar ni ha för gran hemma hos er?
Här har vi kört hårt med kungsgran i många år nu men de vanliga är allt underbara de också...
 
Och på tal om julgran kommer man ju osökt in på pynt...
Dessa fina kyrkor från GreenGate ska jag nog ha ett par i år i vår gran...
 
 
De finns både i butiken och nätbutiken.
 
God kväll på er!
/Mariette


5 kommentarer:

No34 sa...

Längtar till julgranen ska kläs..:)
Men i väntan på det så har jag sytt några små Carl Larsson-förkläden till små söta töser...:)
ha det bäst, kram Kate

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ni har ett så vackert hem så man kan verkligen inte titta sig nöjd på det!
Underbart fint i sin julkostym :)
Kram
Jessica

Chokladvillan 1910 sa...

Vi som klär granen redan 1:a advent måste ha en kungsgran för att den ska hålla till julafton ;) Tyvärr blir det ju inte samma underbara doft som hos en vanlig gran, det är synd.
Fint är det med all snö nu när stormen har lagt sig. Du har så härligt hus !
Ha en härlig vecka !
Kram Anki

Lilla Majken sa...

Jag dör en smula när jag ser husets vackra fönster.

Ha en fin dag. Kram Therese

Malin`s Diner sa...

Jag vill ha in granen minst en vecka innan jul, det är ju då den uppskattas. Efter annandagen börjar jag tröttna faktiskt. Har små rosetter i min gran och röda kulor och virkade röda hjärtan. Så fint så!

Ha en underbar torsdagskväll Mariette!
Kram Malin