torsdag 6 december 2012

En dag som ett julkort


 
Som ett julkort har hela dagen varit idag.
Snön har gnistrat i solen och till och från har dunvita flingor singlat omkring i detta solvita.
Det är galet vackert...
 
Men lite galet kallt också...
Och de säger ännu kallare imorgon, hoppas de har fel...
 

 
En av mina favoritdekorationer så här års är dessa vita vaxade och sockrade äpplena.
Vackra i både buketter, grupper och som dekoration bara liggandes bredvid något annat,
 i all sin enkelhet...
 
 
Detta är inte Rudolf med röda mulen,
nej detta är en vit skönhet gjord av lindat rep från mattspill... Bättre än tomtar tycker jag...
 
 
Nu är det dinnertime sen ska jag baka saffransmuffins med vit choklad, OCH skaffa mig lite frostnupna kinder i spåret...
 
 
*TREVLIG TORSDAG*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snart mitt i natten och jag har jobbat med snöskottning i min takt.Nu kan det räcka med snö.Det är vackert att titta på men ack så jobbigt för mina onda leder och muskelinflammation i vänster arm. Barnen har iaf kul på dagarna i pulkabackarna!
Dina bilder är så otroligt vackra och jag blir berörd av dem. Du lyckas alltid trolla fram det estetiskt sköna.
Nattiskram Renate

Marie sa...

Visst är det fantastiskt vackert ute nu med all snö, man blir alldeles lyrisk och julstämningen infinner sig ju definitivt.
Underbara bilder Mariette!!!

Ha en mysig adventshelg!
Kram Marie

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin andra advent!
Stor varm kram till dig goa Vän från Raina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är det fint ute, här snöar det igen i dag och blåser så det är ganska skönt med ledig dag och inte krav att gå utanför dörren.HA en fin helg/Kram Theres

Anonym sa...

Ja vilket väder vi har fått!!! vart kan man finna receptet på saffransmuffinsen?

Tulipa sa...

Det kommer nog ikväll här på bloggen.

Mvh Mariette