fredag 28 december 2012

Årets sista fredag!

 
Vad vore livet utan blommor?
 
Just nu njuter jag av amaryllisar och hyacinter, både de som får stå kvar på sin lök och de som som jag klippt av och satt i vas.
 
Jag tror alltid att jag älskar de vita hyacinterna mest men jag undrar om inte de blå är snäppet bättre...
Magisk färg och doftar mer och det är nästan som att deras blommor är större och djupare...
Jag måste nog ta hem fler av de blå i packningen ikväll!

 
Idag morse innan jag åkte till butiken blev det några kort på denna amaryllisen som är ståtlig och hög på skåpet i stora rummet.


 Nu ska jag fixa lite nyårsdekorationer.
 
 
***Må så gott och ha en riktigt bra årets sista fredag!***
 
KRAM

7 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Tänkte ta en sväng på stan idag och byta en blus som inte blev så bra, fniss. Impulsköp! Är lite sugen på lite färska blommor att pryda bordet med...... får se om det är någon torgförsäljning idag. Ha en skön fredag och njut av dina söta blommor, kram Marie

Malin`s Diner sa...

Jag har i år köpt även blå och rosa hyacinter, men det är första året. Vita är ändå mina favoriter, även om de alla är fina.

Ha en skön fredag så här i slutet på året.

Kram kram

AnnaHelena sa...

Så vacker Amaryllis!
Ja, blommor är nog det skönaste man kan smycka sitt hem med!
En skön fredag till dig också!

Kram // AH

Hemma på Sjuan sa...

Visst är de vackra, både amaryllis och hyacinter!
Nyfiken på nyårsdekorationerna. Jag försöker hitta någon fin dukning till nyårsafton. Kram Suss

Anonym sa...

Måste bara lämna ett litet avtryck här.Har läst din blogg ett tag och tycker den är riktigt trevlig. Kul att se lite bilder från min gamla hemby! Hälsa gärna mamma Britt från mig :)
Hälsningar Victoria
(Svennings dotter)

Anonym sa...

Vilken vacker Amaryllis!

Ser fram mot dina nyårsdekorationer!

Ha en fin mysig kväll!

Fredagskram Renate

Ekenäsliv sa...

Go kväll!!!
Ja, tänk årets sista fredag…. Bara årets sista lördag och söndag kvar nu innan årets glammigaste dag:-)
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Anna