måndag 25 december 2017

Julhälsningar från Bolagsvillan.


Hej Juldagen.

Hoppas ni har en riktigt riktigt härlig julhelg!

Igår efter jobbet valde jag att logga ut från det mesta.
Bara vara och pusta ut.

Jag har tänkt fortsätta i samma spår även idag och imorgon men vill ändå kika in här och säga hej och önska er god jul!

Igår jobbade jag som sagt först.

Efter jobbet var vi bjudna på julmiddag hemma hos mamma och pappa med släkt från min mammas sida.

Jätteroligt och mysigt.
En ny tradition sen förra julen faktiskt.

Och det är verkligen sååå himla trevligt.

Mannen fick dock åka ut och jobba igen så honom, som precis kommit hem sen han åkte i början av november!, kom långt senare när vi andra redan både ätit, druckit glögg, spelat julklappsleken och skulle fika och avrunda...Men ja, han kom till sist i alla fall.


Vår gran i år...
Tror bara jag lagt ut bilder på den på instagram innan..
(förvirrande...😊)

Hur som helst, åter till Julafton.

Efter det kalaset som det bröts upp ifrån vid sextiden så åkte vi vidare till svärmor och svärfar där vi bjöds på glögg, tilltugg, godis, ris a la malta och tiramisu.

Efter några timmar där landade vi hemma vid vår egen gran. Runt nio tiden.

Och jag tror jag förstod först på allvar då hur trött jag var när jag insåg att jag skrivit fel namn på TRE julklappar!
Ja alltså...

Tro mig jag har kämpat in i det sista i år...

Men det där var ju verkligen snurrigt.




Nu blir det visst en del bilder 😉 här i inlägget i alla fall))
Det skulle bara bli kort (!).


Men det är så julmysigt och fint hemma nu när alla blommor och ljus och gotter och allt man vill ha är på plats.
Det är varmt och skönt när vädret ute bjuder på allt annat än önskvärt julväder, men det är inte mycket att göra åt.

Kolla denna valnöten?
Finaste godisgömman alla gånger!


Den blänker så fint när skymningen faller...
Som guld...

(hade en kund som ringde och beställde fyra valnötter när hon varit runt i en massa blomsterbutiker men inte hittat nåt likvärdigt eller bättre för dessa kunde hon bara inte glömma...gott betyg😊!)


Multihyacinter!
Älskar multihyacinter!!!
Och mycket planteringar i italienska skålar i år.

Och så efter jul så har man dem till annat!

Det var ju årets julklappstips från mig i gratis tidningen som kom ut i postlådorna häromkring Laholm innan jul.
Den italienska keramiken.


Presenter till mamma och pappa som var julmiddagsvärdar.
Glögg och blommor.


Nu ska jag lägga mig och läsa en bok.

Jag har sprungit regn och blåst och bara gett mig fasiken på att inte ge mig.

Sen när jag legat där i flera timmar med min bok så ska jag laga en god juldagsmiddag och bara mysa i hemmets lugna vrå och njuta av alla mina blommor.
Och se fram emot ännu en ledig dag imorgon.😊


Detta är en annan italiensk skål som jag planterat blå multihyacinter i... 
Finns i nätbutiken.


Hur maffiga?!

Julen är röd för mig.
Varm och vacker.
Oavsett väder.


God fortsättning och en stor julkram!

1 kommentar:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom drogunduspellcaster@gmail.com