onsdag 29 november 2017

Lite från tidigare år...


Advent och jul gör mig lite nostalgisk.

Jag plockar fram mina adventsstjärnor och saker jag vill ha fram till advent och känner hur alla minnen kommer.
Från tidigare år.
Hur det var då.
Och hur små barnen var...så stora de blivit nu...speciellt när jag snubblar över en bild där de står framför dessa blå dörrar ovan och poserar med en julkorg och i sina vinterkläder och snön ligger vit.
Det var då de fortfarande ställde upp på bild...😉

Tiden blir så påtaglig ibland och man blir påmind om att ta försöka ta tillvara på den extra mycket när det finns möjlighet...
Inte stressa för mycket.

Men det är inte lätt alltid...



Jag tror jag ska hinna så mycket mer än jag gör ibland men det är väl kanske bra att ha ambitioner.

Hur som helst.
Jag har inte förberett något för julskyltningen (!) och jag har inte hängt upp en endaste stjärna hemma...

Men jag tror det ska hinnas med))😊

Just nu blir det stenhårt producerande av granar...
De är så omtyckta, långt över all förväntan!
Och det är superkul!!!


I brasans sken en annan jul...

Nedan. 
Innan jag målat antiken svart...







Älskar Tine K krukorna och de är förstås även så fina till julens blommor. 


Hoppas du fick en dos inspiration och känsla av jul och adventsförväntan.

Det är ganska grått ute så man får bygga upp stämningen genom ljus, blommor, vinter material och pynt och lampor.

På söndag första advent har vi öppet 14-18.

Skriver mer om det en annan dag.

Granhälsningar från mig!

Inga kommentarer: