tisdag 13 augusti 2013

Åska, regn, äppelpaj,- och så fina muggar...









 
Inlagt i nätbutiken idag...
Muggar från GreenGate.
Mera från detta märke kommer senare.
 
 
God Kväll!
 
Ute sveper regnet fram och vinden viner och det har blixtrat och mullrat.
Det sista gillar jag inte med augusti, detta eviga åskande.
Jag är livrädd för att vara ute och springa eller gå och så blir himlen full av blixtar och man har ingenstans att ta vägen (det skådespelet vill man se från under ett tak någonstans!). Det är skräck för mig, troligtvis för att jag hamnat där rejält ett par gånger...
Usch ja...
 
Idag har jag sprungit fram och tillbaka i butiken för att fortsätta komma i ordning.
Sen sprang jag en runda på kvällen också,!- och pga av det höstruskiga vädret kände jag bara att en äppelpaj vore på sin plats efter det...
 
Och den äppelpajen var så god så resultatet blev proppmätt.
 
Så kan det bli...
 
Må så gott!
// Mariette

2 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Åh, så mycket fint! Vi ska ju sälja Green Gate till hösten och jag kommer därför att tillbringa en del tid i deras monter på mässan. Har du tips hur jag ska tänka när jag köper in? Något som säljer mer eller mindre än något annat?

Kram kram

Millas hem sa...

Aha! Ni har haft åska ni också! Jag är inte heller överförtjust. Vet man bara att det inte kommer att slå så kan det vara riktigt mysigt, men det finns ju alltid en risk, även om den förmodligen är väldigt liten.
Kram Camilla