tisdag 24 januari 2012

Fångade mitt öga på Formex...

En sann skönhet tycker jag...
Men inget inköp av den för den var för dyyyr...

Hej Hopp där ute!

Här hemma bakar vi, tittar på Äntligen Hemma och lyssnar till den knarrande snön som gnistrar i mörkret.

Här kommer mera Formex som utlovat!

En leverantör som jag gillar mycket är danska Nordal.
Några bilder från deras monter...
 Gamla gungstolar är i ropet, men vad tycker ni om denna variant här nedan?
Nja, lite för crazy för mig, men söt på sitt sätt.
Om man blir sugen på att förvandla sin gamla kan man ju klä in den som här kanske?!
 De svarta fina trasmattorna med silverdetaljer som skymtar ovan kommer till butiken i nyss nämnda färg, och grått, (också med silver i).
Snygga!!!
Jag verkar ha tittat högt för det blir en del lampor i mina rapporter!
Men så är jag svag för belysning också...
 Dessa var roliga.
Men passar definitivt inte in i min stil! Dock mycket i ögonfallande....
 Färgglada stolar och färgglada skåp fortsätter.
Överhuvudtaget mycket knalliga färger...
Jag kan bara gilla!!!
Colour me happy!
Funkar fint till vitt...
Bild från monter jag inte vet namnet på.
***
 Vad tycker ni om detta då?!
Kolla mattan! Visst är den cool?!
Spara era gamla jeans och gör en matta, som en väv av minnen...
(Försäljaren skrattade gott vid frågan om det var hans jeans..*haha*...det var det nog alltså inte!)
Watt & Veke
*** 
Än är det långt till jul, men tiden går fort och dessa fångade mitt öga.
Gillar den enkla rena designen.
En form med enkel belysning och utan krusiduller!
Känns rent och vackert.

Här under en annan lampa, -nåt för den flotta jaktstugan kanske?! Eller vid stoora soffan med öppen spis framför...
Boden i skogen har nog inte råd med den i alla fall!
Dyra & exklusiva horn, men läcker modell var det allt...
Aaah, I love lamps!
Det var allt för ikväll!
Blir troligtvis en omgång mässa till.

Ha det fint!/ Kram Mariette

4 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Jag förstår dig verkligen. Det finns så otroligt mycket fina lampor just nu så jag skulle också kunna beställa in mängder... tyvärr tar de stor plats på lagret också...

Kul med lite nya leverantörer också!

Hoppas det går bra med bakningen.

KRAM

Vintage House sa...

Fantastiskt läcker och härlig inspiration.....
kram
sandra

UlricaA sa...

Vad bakar du undrar jag då? och ja jag tror du läser detta med så har ni kompostgaller????? Ska inte göra kompost dock..ska ha till valprummet...för nu är det nära! kram!

gamla skolan sa...

Mycket ögongodis !!! Blandning på vackra och galna saker :)
Kramar // Susanne ♥