måndag 27 juni 2011

KWA och en klassiker...

Knäred är en liten liten prick på kartan... Men fast att vi är ett litet samhälle så nog har vi våra stoltheter, som KWA.
Som står för Knäreds Werkstads AB.
Här har det tillverkats trädgårdsmöbler i många år nu...

Idag var vi och köpte trädgårdsmöbler, (det är ju som sagt servering hos oss till helgen)...
Och på min pappas begäran så blev det Holmsund. En möbelserie som tydligen säljer som smör i solsken, och det förstår jag...en riktig klassiker med skönt gung i stolen!
Nu kör man dock inte till KWA i Knäred när man ska handla utan KWA har massvis av återförsäljare runtom i landet.

Den här skylten kör jag förbi varje dag när jag ska hem eftersom vi bor bortanför ett av deras tillverkningsställen...,den söta lilla flickan med flätorna i sommarträdgården...

Ja, jag hoppas ni kommer och fikar hos oss på lördag då?!
Jag ska baka på, fast idag har jag mest slipat möbler om sanningen ska fram... Men det är ju tur att man har ugn att baka i hemma också!

Nu ska jag i alla fall ut och springa först!

Vi ses!
Kram Mariette

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så härligt att ni ska ha fika i er trädgård! Kommer nog att komma väldigt mycket folk, så baka på;) Kram Johanna

Lenas trädgård sa...

Ja, du, de är SÅ snygga! Men dyra!...suck...
Ha det gott, och gunga skönt, då du har tid att sitta ner!
Lena

EvaB sa...

Fin klassiker i vitt! Skulle nog också kunna tänka mig att gunga i en sådan.

Källeboda lantliv sa...

ja det låter mysigt ! synd att du bor så långt iväg..visst är möblerna fina ..har också tittat på dom ..påminner mig om de gamla möblerna som var min mormors ..de var nästan likadana fast blå på den tiden ...tänk om man sparat dom ...vad du är duktig som har så många järn i elden ...ha det gott i solen ! kram jeanette.kallebodalantliv