lördag 5 mars 2011

Greengate

Omskyltat med Greengate!

Hej på er!

Idag skiner den underbara solen och jag tror vi är många som får vårkänslor... Det räckte med att solen dök upp framåt eftermiddagen igår för att folk skulle bli sugna på att köpa pensèer...

Själv har jag ju en liten förälskelse för Greengate... Underbara är deras mönster och färger och sen är de så härliga att kombinera till sin egen mix!
Blir en liten dos Greengate här idag med sina *lovely* pasteller...


Timjan.
Lite grenar, kryddor, lökväxter...sen är man ju hemma i helgen...


Detta nya stjärnmönster "Star Multicolour" gillar jag...


Qviltarna som dessutom har så fina baksidor i matchande tyg...

Greengate och Lisbeth Dahl

Nu ska det köpas lördagsgodis och sen har man nog ett hem att helgstäda...

Kanske en liten härlig runda med näsan mot solen också innan det är dags att prova ett nytt recept för kvällen...

Må så gott!

KRAM MARIETTE

5 kommentarer:

VitaVardagen sa...

GreenGate är bara helt underbart. Bakade cupcakes i de söta formarna idag och de blir bara helt bedårande (kunde inte sluta fotografera dem :) Kram Johanna

EvaB sa...

Så vackra täcken! Underbara collage i ditt förra inlägg. Tänk att det kan skilja så mycket i naturen mellan mars och sommar... Jag har varit på Skånesemester ett par dagar. Isen ligger en bit ut på Öresund, men min man som var i norra Tyskland rapporterar om vårens första trana.
Glad lördagskram!

Källeboda lantliv sa...

ja gillar också green gates saker ...funderar på deras nya blommiga porslin ..finns ju en hel serie ..eller bara vit ? h.m vad svårt att bestämma sig ...kikar in och önskar dig en bra helg ! kram jeanette.kallebodalantliv

HEMLÄNGTAN sa...

Håller verkligen med dig, Greengate har mycket fint. Gillar verkligen deras nya blå serie också.

Kan tänka mig att du säljer en hel del vårblommor nu. Jag har själv varit å handlar lite den här veckan. Man måste ju få sin lilla dos.

HA en underbar kväll, Mariette!
Kram, Jenny

Anonym sa...

Green Gates har så mycket läckert. Gillar qviltarna och så funktionellt när baksidorna är i matchande tyg/färg.

Det nya stjärnmönstret är hur läckert som helst *me like*

Våren nalkas med stormsteg på sina håll i vårt avlånga land. Här i Oxelösund blommar snödroppar och tussilago har setts såg jag i vår lokaltidningen.

Förstår att kunderna vill köpa vårblommor, penséer mm.

Hoppas kvällens nya recept var till belåtenhet och att kvällen varit fin.

Kram Renate